    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Świat kłamstw i chamstwa marko1a
    Date: Wed, 3 Feb 2010 21:19:44 +0100
    <hjslki$1lnu$1@news2.ipartners.pl> <hk1nmj$iq7$1@news.onet.pl>
    <hk2kib$1k6h$1@news2.ipartners.pl> <hk3l98$4ns$1@news.onet.pl>
    <hk3rbr$2796$1@news2.ipartners.pl> <hk41ck$6ve$1@news.onet.pl>
    <hk6er8$fl0$1@news2.ipartners.pl> <hk6iro$e46$1@news.onet.pl>
    <hk6jbn$i3p$1@news2.ipartners.pl> <hk6k2t$hvd$1@news.onet.pl>
    <hk6p29$l01$1@news2.ipartners.pl> <hk6r6i$8ji$1@news.onet.pl>
    <hk8o33$ejl$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hk9hm1$72m$1@news.onet.pl>
    <hkbfi3$k8t$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hkc42s$s9q$1@news.onet.pl>

    news:hkc42s$s9q$1@news.onet.pl...

    > Kłamstwo.

    > Marko1a nie czyta i nie analizuje całości wypowiedzi, bo to jest mu
    > niewygodne.

    Czyta czyta tyle że tobie od początku głupio było sie przyznać do błędu.

    Najpierw chciałes nam tu wcisnąć że to co kolektor nagrzeje to idzie na
    marne bo:

    Cytat
    "No własnie i to chodzi, że jak dogrzejesz kotłem to w d...ę idzie energia z
    kolektorów."
    Konie c cytatu.

    > Czepiłeś się tylko jedynego składnika spośród składników, o których
    > pisałem.

    Nie jednego a kilku. Jest tych punktów ponad 10 z czego osiem ci wypisałem
    ale ty udajesz że ich nie widzisz.
    Przez 5 odpisywanych postów broniłes zażarcie swoich teorii a teraz uszy ci
    miękną i zmieniasz zdanie.
    To dobrze rokuje bo tylko świnia nie zmienia poglądów.

    > Tak, woda o temperaturze 10stC wpływająca z sieci do zasobnika, dość
    > szybko się ogrzeje na skutek kilku czynników, z których ty wybiórczo
    > przyczepiłeś się do jednego jedynego tj. do wymiany ciepła z otoczeniem i
    > z maniakalnym uporem wyliczasz.

    Napisałeś wyraźnie cytuję
    "Poza tym weź jeszcze jedną rzecz pod uwagę licząc zyski z solarów. Otóż
    zimna woda ma temperaturę ok. 10stC, a w pomieszczeniu kotłowni zazwyczaj
    jest dość ciepło. W rzeczywistości w pierwszej fazie grzania kolektorami
    grzeją tę wodę nie tylko kolektory, ale także część energii po prostu
    przenika z otoczenia do zasobnika poprzez jego ścianki. Tak więc nie cała
    energia nagrzewająca zasobnik pochodzi z kolektorów"
    Koniec cytatu.

    Następny cytat
    "Tak, w chwili poboru wody, kiedy na dno napływa zimna woda z wodociągów.
    Jednak już po paru chwilach ta temperatura wzrasta i bez przerwy rośnie,
    choć kolektory nie pracują"

    13W tak na skróty wyszło. Tj 0,037stC. A co ty policzyłeś No pochwal się.
    bo do dzisiaj nie policzyłeś tego bo ci wstyd jest że masz takie braki w
    wiedzy.

    > Czynniki, które powodują ogrzewanie się tej wody wodociągowej wpływającej
    > do

    ...ciach... nie na temat

    > Tu trzeba jeszcze dodać, że w trakcie grzania wody kolektorami, kiedy
    > temperatura wody wzrośnie powyżej temperatury otoczenia dzieje się rzecz
    > odwrotna tj. woda nagrzewana kolektorami chłodzi się oddając ciepło do
    > otoczenia.

    Ło Jezu Amerykę Plumpi odkrył że zbiornik ma straty.

    > Nie wiem i nie muszę tego wiedzieć jaki ty masz zbiornik i jaką masz
    > izolację na tym zbiorniku. Różni ludzie mają rózne zbiorniki, a takze mają
    > różne grubości izolacji. Jeden może mieć 5cm, inny 10, a jeszcze inny
    > tylko 1cm, a widziałem też wielokrotnie zbiorniki bez izolacji. Poza tym
    > ty masz w kotłowni 17stC, a ktoś może mieć słabo zaizolowane rury oraz
    > kocioł i będzie miał ukrop 60stC.

    Od początku była dyskusja o instalacji mojej i o uzyskach z mojej instalacji
    więc to kto co ma mnie u siebie naszej dyskusji nie dotyczy.
    Napisałeś że podniecam się uzyskami z dnia jednego więc zaczęliśmy dyskusję
    jak to wygląda u mnie.
    Następnie wspomniałeś że ta ilość energii nic nie znaczy.
    Więc napisałem ci że sam styczeń to 110 kWh a to jest 1/5 miesiąca sierpnia
    czyli wcale nie pomijalnie mało.
    I co? Pozostawiłeś wątek bez odpowiedzi udając że nie było dyskusji

    Co do zbiorników zresztą to ja nie widziałem fabrycznych zbiorników
    solarnych nie izolowanych.
    Nie kłam że widziałeś u kogoś solarne zbiorniki bez izolacji bo nikt takich
    nie produkuje. Może ktoś sam sobie pospawał ale napewno ne do solarów.
    Nawet gdy to będzie 30stC w pomieszczeniu to przez 5cm pianki przeniknie
    zamias 13W około 20W.
    Nadal pomijalnie mało.

    >Ty będziesz codziennie spędzał kilka godzin na dachu odśnieżając kolektory,

    No widzisz następny przykład że nie czytasz ze zrozumieniem a dziwisz się
    potem że czegoś nie wiesz albo nie kumasz.
    Pisałem wielokrotnie że kolektor stoi w ogrodzie.

    > czy 3 dni w okresie zimowym i tak małej ilości ciepła i woli spalić
    > dodatkowo 2 worki ekogroszku czy trochę więcej gazu niż łazić po dachach

    W całej zimie to róznowartość nie dwóch a więcej worków.
    Dużo więcej. Na tyle dużo że warto podejść do kolektora w ogrodzie i zgarnąc
    śnieg.
    A zresztą zgarniać trzeba tylko wtedy gdy pada śnieg.
    Listopad grudzień styczeń i luty to około coś koło 800kWh a to jest 8 worków
    czyli 160zł.

    > ŻEGNAM.

    Hej hej hei zaraz...
    A miałeś cos policzyć...

    I nie odpowiedziałeś jeszcze na wiele poruszanych przez ciebie tematów o
    których sprytnie zapominasz.

    Np watek o wyższości serwisowania prózniowych.

    Cytuję:
    "Ale są łatwiejsze do serwisowania, bo można wymieniać poszczególne elementy
    i nie potrzebują warstwy izolacji.
    Wracając do kolektorów płaskich także mogą się rozszczelnić, utracić
    powłokę, może się zmatowić szyba pogarszając efektywność kolektorów lub ulec
    uszkodzeniu i trzeba będzie ją wymienić. Cienkie rurki mogą się zapchać
    "glutami" powstałymi z glikolu, nawet do tego stopnia, że nie będzie się
    dało ich wyczyścić. Może się dostać w warstwę izolacji (wełny) woda, która
    pogorszy izolacyjność, a nawet ją całkowicie zniszczy. Poza tym czasami
    potrafią się zapowietrzyć lub utracić część glikolu, który z resztą też
    trzeba będzie uzupełniać i wymieniać co jakiś czas, bo przegrzany glikol
    traci swoje właściwości."
    Konie cytatu

    Ja ci odpowiedziałem
    "Że co? Do czego? Serwisowania?
    Serwis jest tylko przy prózniowych bo płaskei zamontowane raz leżą do czasu
    aż meteor nie przypierdzieli.
    Jakie to elementy w płaskim chcesz wymieniać?
    W próżniowym natomiast sam fakt że producentr chwali się że łatwa wymiana
    rury zapala sygnał ostzregawczy
    "Ocho? Łatwa wymiana? Czyli coś z tymi rurami się dzieje skoro należy je
    wymieniać. A ile to kosztuje""

    No i co? jeden z wielu niewygodnych poruszanych tematów pozostał bez
    odpowiedzi.

    Marek