    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: System automatycznego odcinania wody
    Date: Thu, 22 Dec 2022 11:28:28 +0100

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Przy zejściu izolacji z przewodu w ścianie wystrzeli bezpiecznik lub
    > różnicówka, dramat niewielki (abstrahując od ryzyka pożaru, które przy
    > poprawnej instalacji jest jednak bardzo mało prawdopodobne). Przy
    > pękniętej rurce nie ma takich zabezpieczeń i szkoda może być daleko
    > poważniejsza.

    Przy pękniętej rurze jest spora szansa, że woda zaleje coś z prundem,
    a wtedy różnicówka wyskoczy jak korek od szampana. Niektórzy tu
    sugerowali, by w razie draki zawór zamykać silnikiem elektrycznym.
    Dlatego też na samym początku, zanim dyskusja przeszła na nieistotne
    szczegóły, opisałem jakie wymagania powinien spełniać układ odcinający
    (na temat projektowania systemów krytycznych mam coś do powiedzenia).

    --
    Jarek