  • Data: 2022-12-22 14:54:18
    Temat: Re: System automatycznego odcinania wody
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Janusz napisał:

    > Nie, grupa bezpieczeństwa jest też na ciepłej wodzie jak się ma
    > ogrzewacz/bojler np elektryczny czy gazowy. W niej jest zawór
    > bezpieczeństwa upustowy i zawór zwrotny żeby ciepła woda się nie cofała
    > do zimnej, ale to powoduje przy nagrzewaniu wzrost ciśnienia i
    > cieknięcie z zaworu bezpieczeństwa, który z czasem się może zakamienić i
    > przestać chronić instalację. Takie skoki ciśnienia są szkodliwe dlatego
    > pisałem że potrzebne jest naczynie przeponowe które magazynuje nadmiar
    > wody i wyrównuje ciśnienie chroniąc instalację CWU.
> [...]

    Dzięki za wyjasnienia. Teraz już nie będę mówił na to "ten dinks", tylko
    "grupa bezpieczeństwa". Jak się toto zakamienia, to dla mnie oczywiste,
    że trzeba wymienić, zwłaszcza że to coś ma "bezpieczeństwo" w nazwie.
    Równie oczywista jest dla mnie konieczność projektowania ze znajomością
    praw fizyki, co może implikować np. stosowanie naczyń przeponowych.
    Dalej nieoczywiste jest dla mnie budowanie instalacji czujników wodnych.

    --
    Jarek