  • Data: 2022-12-22 14:16:42
    Temat: Re: System automatycznego odcinania wody
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nie wnikałem w te dywagacje. Starałem się tylko wskazać koledze o
    > pięknie brzmiącym imieniu dlaczego ktoś może postrzegać ewentualność
    > pękniętej rurki inaczej, niż awarię w instalacji elektrycznej.

    Możliwości postrzegania jest bardzo wiele. Niedawno kol. Marudny dzielił
    się swoimi obawami dotyczącymi pojawienia się płomieni, gdy zamiast
    przedłużacza markowego, użyty będzie przedłużacz np. januszowy.
    Moje starania dydaktyczne szły w tym kierunku, by na obie rzeczy dało
    się patrzeć w możliwie zbliżony sposób. Kluczowe jest "wystrzelenie
    bezpiecznika", bez którego o bezpieczeństwie nie może być mowy. Jak
    ktoś obawia się potopu, powinien pójść drogą prądziarzy. Wodne analogi
    eski, różnicówki czy termika są możliwe. Do wyobrażenia, bo realizacji
    jest mało -- ze względu na znikomy popyt.

    > A może jakieś ściślejsze referencje?

    Do tego by trzeba chyba stworzyć grupę pl.misc.budowanie.hr.

    --
    Jarek