    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: System automatycznego odcinania wody
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 22 Dec 2022 22:59:49 GMT

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Rury a szczególnie wężyki pękają od skoków ciśnienia i uderzeń
    > hydraulicznych, dobrym zabezpieczeniem jest na to danie reduktora
    > ciśnienia na wejściu do budynku i naczynia przeponowego na ciepłej
    > wodzie. To znacznie zmniejszy ryzyko pęknięcia ale oczywiście nie
    > wyeliminuje. Ja mam hydrofor a że ustawiłem go na tylko 4.5Atm to
    > jak na razie (14lat) nie mam problemu żadnego z wężykami, mimo że
    > kupowałem pierwsze lepsze najtańsze.

    Naczynie przeponowe jest.
    Natomiast kto wie czy reduktor cisnienia to nie jest dobry strzał.
    Był, ale wodociągi przy okazji wymiany zaworu zdemontowali tweirdzac ze
    nie jest potrzebny.
    I monter naprawiajacy ostatni wyciek, własnie na to zwrocił uwage.
    Niedługo bedzie zamontowany.

    A w domu gdzie pekł wezyk, nie ma ani reduktora, ani nie było naczynia
    przeponowego bo jeszcze wtedy woda była podgrzewana przepływowo
    "junkersem".

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton