    Subject: Re: System odzysku wody zlewozmywakowej (tzw. szarej)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 4 May 2018 21:25:05 +0200

    > Niedawno podales ze komin kosztuje prawie tyle co ludzie placa za stan surowy. Nie
    musisz odpisywac ani brac mnie pod chuj zebym napisal jak zrobic instalacje do
    odzyskiwania wody za 500 zlotych.

    Kłamiesz. Nie pisałem, że tyle kosztuje komin, ale pisałem, że koszt
    budowy kotłowni węglowej jest droższy od wykonania ogrzewania powietrzną
    pompą ciepła. Koszt komina był tylko wymieniany jako jedna składowa
    wszystkich kosztów, na które poza kosztem kotła, osprzętu kotłowni,
    komina także się składają koszty materiałów i robocizny wykonania samego
    pomieszczenia kotłowni (więcej posadzek, więcej murów, więcej
    fundamentów, więcej dachu i więcej stropu jeżeli dom piętrowy, dodatkowe
    tynki, choć być nie muszą, dodatkowe drzwi do kotłowni itd. To są
    dodatkowe koszty, których nikt nie bierze pod uwagę, a spokojnie mogą
    sięgnąć 50-60 tys. zł.

    Za połowę tej kwoty można zrobić ogrzewanie powietrzną pompą ciepła,
    która już od pierwszego dnia uruchomienia daje oszczędności, bo CWU
    grzeje co najmniej o połowę taniej niż węgiel, a CO o co najmniej 1/3
    taniej od węgla.

    Ale nie piszemy w tym wątku o ogrzewaniu, dlatego nie zmieniaj tematu i
    nie kłam, bo nos ci tak urośnie, że nie będziesz mógł wyjść na ulicę.

    Dyskutujemy tu o powtórnym wykorzystaniu tzw. "szarej" wody, a póki co
    piszesz pierdoły na ten temat i nie jesteś w stanie udowodnić tego co
    piszesz.