eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzara strefa w składach budowlanych?Re: Szara strefa w składach budowlanych?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szara strefa w składach budowlanych?
    Date: Tue, 27 Jan 2015 01:18:10 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 27
    Message-ID: <ma6lgc$27m$1@node1.news.atman.pl>
    References: <54b8f651$0$2639$65785112@news.neostrada.pl>
    <m9j8kd$7vj$1@news.icm.edu.pl> <m9jbqs$j6d$2@node2.news.atman.pl>
    <m9mjjr$14j$1@srv.chmurka.net>
    <54c346f9$0$2163$65785112@news.neostrada.pl>
    <m9vrkm$erv$1@node2.news.atman.pl> <ma5f5o$e44$1@news.icm.edu.pl>
    <2...@g...com>
    <ma5gc0$e44$2@news.icm.edu.pl> <ma5jsh$s9v$2@node1.news.atman.pl>
    <ma5lgk$afr$1@node2.news.atman.pl> <ma5mm1$bpd$1@node2.news.atman.pl>
    <54c6a145$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: host6-38.chomiczowka.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1422317900 2294 82.177.157.38 (27 Jan 2015 00:18:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Jan 2015 00:18:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.4.0
    In-Reply-To: <54c6a145$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:497125
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-01-26 o 21:19, Uzytkownik pisze:
    > Poza tym takie ulgi powodują z reguły pojawienie się kontroli skarbowej
    > w firmie i dlatego firmy niezbyt chętnie korzystają z takiej formy.
    Nie znam tej "reguły".

    > Lepiej jest wystawić FV z odroczoną płatnością i odprowadzić wszystkie
    > podatki, a z klientem się sądzić, a jeszcze lepiej jakoś dogadać.
    > Niestety to dogadywanie to często wygląda tak, że klient zapłaci lub
    > nie. Czasami za kilka miesięcy, a czasami za rok. Wszystko zależy od
    > determinacji usługodawcy i metody wpływania na klienta.
    Procedura wygląda tak: podpisanie protokołu odbioru -> faktura -> brak
    zapłaty -> e-sąd -> nakaz -> komornik. W zależności od sprytu klienta na
    etapie "e-sąd" może nastąpić przekierowanie na sąd marmurkowy i tu
    bardzo ważne jest posiadanie pierwszego dokumentu, czyli protokołu
    odbioru. W praktyce problem pojawia się na etapie podpisania protokołu i
    tu właśnie są dwa wyjścia: traktować usługę jako niewykonaną, nie
    wystawiać faktury i dogadywać się z klientem, albo wystawiać fakturę "na
    siłę" i w sądzie udowadniać, że usługa została wykonana. Drugi sposób
    wymaga odprowadzenia podatków i cierpliwego czekania na rozwój wydarzeń.
    Ja bym nie zaryzykował stwierdzenia, że to lepszy sposób - po
    wystawieniu faktury właściwie cały towar zawarty w usłudze staje się
    własnością klienta i wszelkie "negocjacje" np. w postaci
    demonstracyjnego demontażu części sprzętu to zamach na czyjąś własność.

    --
    Pozdrawiam
    Maciek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1