eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzara strefa w składach budowlanych?Re: Szara strefa w składach budowlanych?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szara strefa w składach budowlanych?
    Date: Tue, 27 Jan 2015 09:34:08 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 73
    Message-ID: <ma7ije$v3v$1@node1.news.atman.pl>
    References: <54b8f651$0$2639$65785112@news.neostrada.pl>
    <m9j8kd$7vj$1@news.icm.edu.pl> <m9jbqs$j6d$2@node2.news.atman.pl>
    <m9mjjr$14j$1@srv.chmurka.net>
    <54c346f9$0$2163$65785112@news.neostrada.pl>
    <m9vrkm$erv$1@node2.news.atman.pl> <ma5f5o$e44$1@news.icm.edu.pl>
    <2...@g...com>
    <ma5gc0$e44$2@news.icm.edu.pl> <ma5jsh$s9v$2@node1.news.atman.pl>
    <ma5lgk$afr$1@node2.news.atman.pl> <ma5mm1$bpd$1@node2.news.atman.pl>
    <54c6a145$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma6lgc$27m$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1422347694 31871 212.106.153.200 (27 Jan 2015 08:34:54
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Jan 2015 08:34:54 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ma6lgc$27m$1@node1.news.atman.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:497128
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ma6lgc$27m$...@n...news.atman.pl...

    > Procedura wygląda tak:

    raczej tak:

    - przychodzi partacz bierze zaliczkę, rozwala łazienkę każe sobie część
    zapłacić i obiecuje skończyć i tyle go widziano

    albo tak:

    - przychodzi inny partacz robi byle jak a później chce odbioru i zapłaty i
    obiecuje że później poprawi

    albo jeszcze inaczej:

    - przychodzi partacz psuje materiał a na koniec wystawia fakturę na całość
    (to zrobione i to zepsute) i się dziwi że mu klient nie chce zapłacić.

    Gdyby jeden z drugim skończyli w sądzie ze sprawą o próbę wyłudzenia kasy to
    by może się skończyło i było jak w normalnym świecie czyli:

    Przychodzi firma robi co ma zrobić wystawia fakturę z terminem płatności np.
    10 dni i klient płaci. Dla normalnie działającej firmy nie jest problemem
    że klient im zapłaci po dwóch tygodniach bo oni w hurtowni też mają takie
    terminy (a czasem jeszcze dłuższe).

    Pozdrawiam
    Ergie




















    koniec procedury :-)




    -> faktura -> brak
    > zapłaty -> e-sąd -> nakaz -> komornik. W zależności od sprytu klienta na
    etapie "e-sąd" może nastąpić przekierowanie na sąd marmurkowy i tu
    bardzo ważne jest posiadanie pierwszego dokumentu, czyli protokołu
    odbioru. W praktyce problem pojawia się na etapie podpisania protokołu i
    tu właśnie są dwa wyjścia: traktować usługę jako niewykonaną, nie
    wystawiać faktury i dogadywać się z klientem, albo wystawiać fakturę "na
    siłę" i w sądzie udowadniać, że usługa została wykonana. Drugi sposób
    wymaga odprowadzenia podatków i cierpliwego czekania na rozwój wydarzeń.
    Ja bym nie zaryzykował stwierdzenia, że to lepszy sposób - po
    wystawieniu faktury właściwie cały towar zawarty w usłudze staje się
    własnością klienta i wszelkie "negocjacje" np. w postaci
    demonstracyjnego demontażu części sprzętu to zamach na czyjąś własność.

    --
    Pozdrawiam
    Maciek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1