  • Data: 2021-04-27 09:45:37
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 27 kwietnia 2021 o 08:28:43 UTC+2 Marek napisał(a):
    . To jest efekt braku odpowiedniej
    > pomocy na czas. Zdajesz sobie sprawę np. jaki jest wymagany maks
    > czas (w minutach!) na zrobienie koronarografii pacjentowi po
    > zawale, aby w najlepszym przypadku nie dostał bardzo poważnych
    > powikłań z powodu niedokrwienia mięśnia sercowego a ile trwa
    > oczekiwanie na wynik testu covid, który wstrzymuje koronarografię?

    Problem z czasem jest, ale wynika on głównie z braku dostępnych karetek. I nie wożą
    oni ludzi, bo "lewy" test wyszedł pozytywnie, tylko wzywane są do ludzi w stanie
    zagrożenia życia, jak twierdzi sporo lekarzy nawet zbyt późno, bo aktualnie mało kto
    chce z własnej woli do szpitala jechać... Awaryjnie wysyłają strażaków z OSP :(
    Testy robią już w karetkach ( https://www.rp.pl/Lekarze-i-pielegniarki/311219982-K
    oronawirus-Test-na-Covid-rowniez-w-karetce.html ), więc zbyt nie wydłużają całej
    akcji...
    Operacje i leczenie planowe od ~roku leży przez zawalenie szpitali nagłymi
    przypadkami, głównie z oddychaniem - wymaga podania tlenu => w domu się nie da...

    > Pokaż statystyki śmierci na grypę w od 1 marca 2020 do dziś. Pomogę, nie musisz
    szukać. Jest zero. Nagle magicznie grypa stała się nie śmiertelna. Ostatnie
    zanotowane dane sprzed covid to 64 osoby na sezon grypowy. Teraz uwaga najciekawsze:
    wg statystyk Flumomo (https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/15
    60-7917.ES.2017.22.14.30506#figuresntables) to 64 to jest mocno niedoszacowane i
    rzeczywisty poziom zgonów w grupie 65+ w Polsce to około 6500 osób rocznie.
    > Nagle przestało umierać 6tys osób, no cud.

    Nie widzę w tym niczego dziwnego. Grypa (tak samo jak covid) jest roznoszona głównie
    kropelkowo, więc wszytkie akcje, zakazy, nakazy antycovidowe przy okazji zablokowały
    grypę. Maseczki + lockdown wystarczyły... Np. u mnie w pracy (biurowiec) 2x była
    epidemia grypy powodująca, że ~połowa ludzi na L4 wylądowała (zebrania, klima
    mieszająca powietrze z pokoi itp). Wtedy dyrekcja się trochę wq. i jak tylko ktoś
    wyglądał na chorego "wyrzucali" do lekarza + co rok organizowali szczepienie
    (większość się szczepiła...) w biurze i problem się nie powtórzył...