  • Data: 2021-04-28 21:09:53
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 28 kwietnia 2021 o 17:36:29 UTC+2 Myjk napisał(a):

    > Nic by samo z siebie nie zniknęło. Jedną opcją eliminacji patogenu ze
    > społeczeństwa jest zaszczepienie się przeciwko temu patogenowi przez
    > ZDECYDOWANĄ większość. Dlatego nadal zmagamy sięz grypą wydając kupę
    > pieniędy na leczenie się z niej, zamiast poszczepić ludzi "przymusowo" i
    > wyeliminować problem.

    Obawiam się, że tak prosto się nie da :(
    Szczepionki na choroby wywoływane przez bakterie czy wirusy które się specjalnie nie
    zmieniają są mocno skuteczne (gruźlica, polio,...), często wystarcza jednokrotne (2-3
    dawki max) szczepienie na całe życie itp.
    Zdaje się, że na "zachodzie" np. przestano szczepić na gruźlice (Włochy, Hiszpania,
    GB, USA... ), uznając ją za wyeliminowaną i co? Nic... wraca...
    Wirus grypy czy też covid szybko mutuje komplikując sprawę szczepień.
    Na grypę co rok producenci "zgadują" tzn. usiłują przewidzieć która mutacja będzie
    głównie panować i tworzą na nią szczepionki, raz trafia, raz nie... wyeliminować jest
    trudno, a właściwie się nie da...
    Szczepić trzeba się co rok, efekt taki sobie, np. już chyba pisałem dość dawno o
    swoich doświadczeniach:
    Miałem darmowe w pracy, więc kilka lat pod rząd się szczepiłem, do czasu, kiedy moja
    mama (raczej zwolenniczka szczepień) zauważyła, że o ile przed tymi szczepieniami nie
    chorowałem praktycznie nigdy to po pojawiały się przeziębienia, tak 1-2/rok, ~3dni
    L4. Widząc korelacje ze szczepieniami zrezygnowałem. W kolejnym roku było gorzej, tak
    z tygodniowe przeziebienie i... wróciło do normy, czyli brak...
    Więc już się nie szczepie na grype ;)
    2-3 lata później zgadałem się z kolega w tej kwestii, okazało się, że miał podobnie,
    tylko po rezygnacji ze szczepień jak mówił zaliczył 2 najgorsze lata życia - ze 2-3
    grypy/przeziębienia? na rok, takie, że po tygodniu leżał nie mogąc się ruszyć...
    Więc uważam, że przynajmniej w moim przypadku te szczepionki osłabiały układ
    odpornościowy...