  • Data: 2014-08-31 12:15:07
    Temat: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 30 Aug 2014 10:07:06 -0700 (PDT), Adam

    > Wyjasnijmy sobie - moj pies nie lubi lezec na kanapie - ale tak, do domu ma
    > swobodny dostep - on, ja i moja zona - moj ladny 40m2 taras z drewna jest
    > przedluzeniem pokoju i nie wyobrazam sobie siedziec w zamknieciu przez
    > cale lato :)

    Oczywista sprawa, bo żeby siedzieć na tarasie to trzeba mieć koniecznie
    otwarte okna i drzwi do domu, żeby przypadkiem nie tracić kontaktu z
    salonem! Jednakowoż chcąc siedzieć w domu trzeba mieć koniecznie otwarte
    okna i drzwi na taras, bo przecież można stracić kontakt z tarasem! No i
    ten nieśmiertelny piesek, któremu musisz robić dobrze kosztem domowników.
    Wiesz, rób tam sobie głupotki jakie lubisz, ale nie przekładaj tego na
    innych żeby udowodnić swoje racje.

    > Po drugie - policz zyski od slonca i przez przenikanie przez wszystkie
    > przegrody - wyjdzie ze te 14kWh czy jest czy go nie ma - nie ma najmniejszego
    > nawet znaczenia dla temperatury jaka bedzie panowala w domu.

    Jak znowu patrzysz pod kątem swoich ścian NARĄBANYCH ciepłem aż trzeszczy,
    to nic dziwnego że nie będzie to miało u CIEBIE znaczenia.

    > Po trzecie - ile w koncu bedzie kosztowal ten bufor + wymiennik +
    > przewymiarowana (3 krotnie) wentylacja + elektroniczne zawory do przelaczania
    > obiegow pompy ciepla (DZ <? bufor) ? :) Na moje oko przynajmniej 7-8k pln.
    > I to wszystko zeby dostarczyc max 2,5kW chlodu, ktory w najwieksze upaly nie
    > pozwoli na zapewnienie komfortu.

    Nawet jeśli system kosztowałby 8, to i tak bym go zamontował. Ponieważ
    gdybym miał uzyskać podobny komfort cieplny na klimatyzatorach P-P, czyli
    multisplit + klimakonwektory w KAŻDYM pomieszczeniu (a nie jak sugerujesz
    tylko dwa gdzieś w kącie) co wymuszałoby pracę także w drogiej taryfie, a
    wentylatory wisiałyby centralnie nad głową (a te nawet chodzące na
    najwolniejszym biegu to HAŁAS w dzień, o nocy nie wspominając) oraz dokupić
    jeszcze pompę ciepła do basenu (bo w naszych warunkach basen ogrodowy bez
    podgrzewania to jakby lekkie mijanie się z celem "inwestycji"), to z
    pewnością poszedłbym z torbami.

    Tak, Adasiu, ludzie sobie montują basenowe pompy ciepła i splity. Z prostej
    przyczyny -- myślą o takich rzeczach dopiero PO FAKCIE.

    --
    Pozdor
    Myjk