  • Data: 2014-08-31 19:08:01
    Temat: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 31 Aug 2014 06:28:40 -0700 (PDT), Adam

    > Moje (ew. przyszle) splity moga chlodzic w godzinach kiedy mnie nie ma w domu

    Wow, 8h dziennie nie ma cię w domu? Toż to szok! Ale wtedy też salon musi
    mieć kontakt z naturą i nie przesłaniasz okien pozwalając się grzać
    domkowi? Z ciebie to jest dopiero przekorny fikus! Gdzie jest wtedy pies,
    czy daje sobie radę bez kanapy wzgldnie bez tarasu?! ;P

    > - z uwagi na b. duza akumulacje domu moga przez 8h wyprodukowac ~80kWh

    Aha, czyli twoje doraźne 80kWh ze splitów, jak już masz wygrzane
    wietrzeniem ściany, jest lepsiejsze niż moje 60-80kWh ciągane na bieżąco.
    Eh, te prawa matematyczno-fizyczne, zależne od tego w którym miejscu akurat
    siedzi Adaś...

    > chlodku ktory przez kolejne 16h nawet przy pootwieranych oknach nie pozwoli
    > na przegrzanie pomieszczen - wiec moge spac przy absolutnej ciszy z wylaczonym
    > wentylem kolego :)

    To oznacza, że ja tym bardziej będę mógł zmniejszyć przepływ w nocy, biorąc
    pod uwagę, że ściany będę miał wszędzie równomiernie tak samo zimne (albo
    jeszcze bardziej niż ty) i nie będę miał nawiewane wentylacją 18-20sC jak
    Ty, a 5-10sC, "kolego". :)

    > Ty w tym czasie bedziesz walczyl z szumem instalacji 500m3/h ktorej za
    > chiny ludowe nie wyciszysz do zera :-) Pusc sobie kiedys 150m3/h na
    > anemostat fi150 (wiekszych raczej nie bedziesz stosowal) - niby
    > predkosci w kanale wyjda ponizej 2m/sek a bedzie swiszczec jak cholera
    > :-)

    U ciebie jest poniżej 2ms i nie świszczy, a u mnie z pewnością będzie
    świszczeć. Wiadomo, fizyka! :D

    --
    Pozdor
    Myjk