  • Data: 2014-08-31 15:18:46
    Temat: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 12:15:07 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Oczywista sprawa, bo żeby siedzieć na tarasie to trzeba mieć koniecznie
    > otwarte okna i drzwi do domu, żeby przypadkiem nie tracić kontaktu z
    > salonem!
    > Jednakowoż chcąc siedzieć w domu trzeba mieć koniecznie otwarte
    > okna i drzwi na taras, bo przecież można stracić kontakt z tarasem! No i

    Nie wyobrazam sobie za kazdym razem zamykac i otwierac drzwi tarasowych jak
    wchodze / wychodze - chyba musialbym jakies wzmacniane prowadnice kupic
    bo robilbym to 100 x na dzien. Siedzac na tarasie co chwile laze po cos
    do domu - to sie piwa zachce, to siku, to kielbaska, to przyprawe do grilla
    zapomnisz etc. Wku**bym sie niemilosiernie jakbym za kazdym razem mial
    drzwi otwierac.

    > Wiesz, rób tam sobie głupotki jakie lubisz, ale nie przekładaj tego na
    > innych żeby udowodnić swoje racje.

    Sadze ze kazdy normalny robi wlasnie tak jak ja.

    > Jak znowu patrzysz pod kątem swoich ścian NARĄBANYCH ciepłem aż trzeszczy,
    > to nic dziwnego że nie będzie to miało u CIEBIE znaczenia.

    Heheheh. Te sciany sie "narabuja" cieplem nie przez wentylacje ani nawet
    przez otwarte okna (bo powtarzam - powietrze ma bardzo mala pojemnosc
    cieplna) tylko przez slonce + przenikanie (sciany, dach). Policz sobie jaka
    to jest energia. Ale policz - a nie pieprz glupot to dojdzie do Ciebie jakie
    farmazony prawisz :)

    > Nawet jeśli system kosztowałby 8, to i tak bym go zamontował. Ponieważ

    Czyli wydasz 8k zeby nie miec komfortu w upal :) Spoko - nic mi do tego -
    mozesz robic ze swoja kasa co Ci sie zywnie podoba - ja tylko uczulam
    ew. czytajacych w przyszlosci ze to 8k wyrzucone w bloto. Wyrzucone po to
    zeby spelnic swoja chora fantazje :D

    > gdybym miał uzyskać podobny komfort cieplny na klimatyzatorach P-P, czyli
    > multisplit + klimakonwektory w KAŻDYM pomieszczeniu (a nie jak sugerujesz
    > tylko dwa gdzieś w kącie) co wymuszałoby pracę także w drogiej taryfie, a

    W domu murowanym wystarcza dwa - na kazde pietro.
    W szkieletorze z uwagi na niska akumulacje - rzeczywiscie trzeba sie bawic
    w bardzo szczegolowy dobor per kazde pomieszczenie oddzielnie, bo nie ma
    gdzie skumulowac ew. nadwyzek tego chlodu.

    > wentylatory wisiałyby centralnie nad głową (a te nawet chodzące na
    > najwolniejszym biegu to HAŁAS w dzień, o nocy nie wspominając)

    Hehhehe jeszcze nie tak dawno pisales ze splity inwertery przeciez jak juz
    schlodza dom to obnizaja moc i wchodza na niskie predkosci ktorych nie
    slychac :-)

    > Tak, Adasiu, ludzie sobie montują basenowe pompy ciepła i splity. Z prostej
    > przyczyny -- myślą o takich rzeczach dopiero PO FAKCIE.

    Robia to raczej po to zeby miec komfort. A nie tylko jego namiastke :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.