    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 8 Sep 2014 02:59:56 -0700 (PDT)
    <7...@g...com>
    <d...@g...com>
    <6...@g...com>
    <2...@g...com>
    <f...@g...com>
    <a...@g...com>
    Subject: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 20:15:34 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Ja nigdy nie uwazalem argumentu ekonomii za najwazniejszy - moglem sie
    > rozpisywac ale zawsze jako argument nr1 byl komroft :-)

    Ok nie chce mi się grzebać teraz w archiwum ale może kiedyś...;)
    > Kubatura Ci gaci nie osuszy - musi byc przeplyw powietrza.
    Kurcze uwierz mi że w mokrych gaciach nie chodzę.

    > Pewnie, ze da sie
    > zrobic WG prawidlowo - nawiewniki higrosterowalne i przynajmniej 3 kominy
    > (zalezy w sumie od ukladu domu - u mnie tyle by wyszlo). Bedzie dzialac -
    > tylko ze bedzie kosztowac inwestycyjnie tyle co WG a eksploatacyjnie pare stow
    > oszczedzac :)
    Tralala z tym "inwestycyjnie tyle samo"
    Kształtka wentylacyjna to koszt kilka zł/szt, dodatkowy koszt to co nad dachem czyli
    np. klinkier i obróbki. ale np. Ty pomimo że masz went mech to i tak komin masz więc
    nawet gdybyś do tego komina przykleił 4 kanały wentylacyjne to koszt wzrósł by
    nieznacznie- na pewno nie o kilkanaście tys żeby wyszło prawie na zero w stosunku do
    went mech jak sugerujesz. Może jeszcze policzmy że można tańsze fixy wstawić zamiast
    zwykłych okien;)
    Zresztą ten temat już wielokrotnie dyskutowaliśmy.
    Went mech jest droższa inwestycyjnie i generuje comiesięczne koszty eksploatacyjne
    Czy większy komfort przy went mech w stosunku do went graw jest wart swojej ceny to
    każdy indywidualnie sobie odpowiada.
    Z tego co piszesz to przynajmniej u /ciebie went mech nie wprowadza żadnych
    ograniczeń ale co niektórzy to sobie więzienie z domu robi(zamykanie drzwi okien i
    tego typu pierdoły)

    > W lazience, WC, pralni, garazu i calej piwnicy nie mam ani jednego okna -
    > chocbys pootwieral wszystko na osciez to tam nic sie nie przewietrzy
    > i bedzie duchota i wilgoc :-)
    Widzisz a ja mam w łazience dwa duże okna, w garażu również
    Mam nadzieję że brak okien u ciebie nie jest spowodowany tym że masz went mech więc
    okna zbyteczne;)