  • Data: 2016-10-11 11:19:45
    Temat: Re: Szlifierka stołowa - drgania
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-10-11 o 09:59, Jacek pisze:
    > Wy tu wszystko (prawie) wiecie, więc liczę na poradę.
    > Szlifuję ostatnio na szlifierce stołowej (marketowy Mac Alister)
    > elementy stalowe dla wyczyszczenia z rdzy i wyrównania spawów.
    > Często ściernica zużywa się nierównomiernie i wpada w drgania, a wtedy
    > szlifowanie to mordęga. Wyrównywanie ściernicy załączonym do szlifierki
    > "wynalazkiem" z ząbkowanymi kółkami nie za bardzo pomaga.
    > Macie jakiś patent na szlifowanie bez drgań?

    No niestety nie przeskoczysz. Sciernica musi byc rowna. Nie ma innej
    mozliwosci jak wyrownanie sciernicy. Proces nazywa sie diamentowaniem i
    polega na scieraniu sciernicy twardszym materialem. Zwykle diamentem
    syntetycznym. By zrobic to dobrze, konieczne jest sztywne podparcie
    diamentu. Trzymanie w reku w praktyce nic nie daje, bo reka drga razem
    ze sciernica. Co kolwiek by nie dodawali do kompletu ze szlifierka, nie
    nada sie do redukowania promieniowego bicia sciernicy o ile nie bedzie
    podpierane sztywno od spodu, by nie moglo sie cofac powielajac de facto
    "gorke" tarczy.
    Jest jeszcze jeden sposob. Scernica ma te wlasciwosc, ze jest zywotna w
    pewnym zakresie obrotow. Powyzej grozi rozerwaniem a ponizej szybciej
    sie zuzywa, znaczy ziarna latwiej sie wykruszaja. Mozesz probowac cos
    wzglednie twardego podeprzec miedzy tarcza a oslona, trzymajac
    oczywiscie w reku a druga reka obracac sciernice probujac ja wyrownac.
    To wszystko oczywiscie pod warunkiem, ze szlifierka nie ma luzow na
    lozyskach.

    Pozdro.. TK