eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy nie robią mnie w głąba › Re: Szybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy nie robią mnie w głąba
    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy
    nie robią mnie w głąba
    Date: Thu, 24 May 2012 19:21:08 +0200

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
    news:16wq8owy8adii$.6w1rpxdytt2v$.dlg@40tude.net...

    > Nie widzę związku z powierzchnią dachu.

    Ja kilka lat temu chciałem się rzucić na taką płytę z pianki, bo sobie
    wymyśliłem, że krokwie pozostawię na wierzchu. Już miałem prawie zamawiać
    materiał na cały dach, ale wyprosiłem kilka kawałków jako próbki do badań.
    Zapewniano mnie, że pianka ta jest produktem samogasnącym i rzeczywiście
    była dopóki była ułożona całkiem płasko, ale kiedy została umieszczona pod
    pewnym kątem, wtedy tworzył się "cug" i płomiń zainicjowany u dołu płyty w
    kilka sekund strawiał całą płytę.
    Wolę jednak wełnę, która jest całkowicie niepalna, a ponadto podczas pożaru
    nie wydziela szkodliwych substancji i nie kapie płonącymi kroplami,
    roznoszącymi ogień po całym domu tak jak np. styropian. Pianka, któa badałem
    co prawda nie topiła się nie kapała jak styropian, ale spalała się i
    wydzielała sadzę lub coś podobnego.