  • 1. Data: 2012-05-23 15:32:27
    Temat: Szybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy nie robią mnie w głąba
    Od: hk <h...@k...pl>

    Mam ekipę polecaną na regionalnej grupie muratora. Podobno robią dobrze
    (drogo na pewno - bo już mi ceny podali) ale dziś weszli na budowę i:

    - nie sznurkują odstępu między membraną a wełną - ile wypadnie tyle
    jest, sznurek dają dopiero pod wełną 150mm
    - róg skos membrany - góra murłaty: wełna nie dochodzi, róg jest pusty
    (a mówili że dobrze upchną)
    - twierdzą że nie trzeba upychać wełny do profili i w efekcie "to
    normalne" że między drugą warstwą a płytą k-g jest 2-3 cm przerwy

    Moje pytania:
    1. czy odstęp 2-3cm między membraną (nie mam desek) a wełną powinien być
    jednak zapewniony za pomocą sznurka rozciągniętego między krokwiami
    2. czy wystarczy że w róg pod membraną a nad murłatą wepchnie się trochę
    ściśniętej wełny (w skos mi pewnie nie utną wełny z rolki - a byłoby
    najlepiej tak zrobić)
    3. Czy rzeczywiście prawidłowy montaż stelażu i płyt polega tylko na
    dociskaniu wełny profilem i zostawieniu dziury między wełną a płytą tam
    gdzie profilu nie ma? Ewentualnie czy można sobie pozwolić na lekkie
    dociśnięcie wełny profilem (nie uszczelnionym wełną) tak że zostaje
    "dziura" przy profilu (tam gdzie wełna ściśnięta) a reszta wełny dotyka
    karton gipsu gdzieś tak w połowie między profilami?

  • 2. Data: 2012-05-23 20:11:08
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Mam ekipę polecaną na regionalnej grupie muratora. Podobno robią dobrze
    > (drogo na pewno - bo już mi ceny podali) ale dziś weszli na budowę i:

    Odpowiedzi masz miedzy wierszami:

    > - nie sznurkują odstępu między membraną a wełną - ile wypadnie tyle jest,
    > sznurek dają dopiero pod wełną 150mm
    ZLE
    > - róg skos membrany - góra murłaty: wełna nie dochodzi, róg jest pusty (a
    > mówili że dobrze upchną)
    ZLE
    > - twierdzą że nie trzeba upychać wełny do profili i w efekcie "to
    > normalne" że między drugą warstwą a płytą k-g jest 2-3 cm przerwy
    ZLE i piekny mostek termiczny

    > Moje pytania:
    > 1. czy odstęp 2-3cm między membraną (nie mam desek) a wełną powinien być
    > jednak zapewniony za pomocą sznurka rozciągniętego między krokwiami
    TAK
    > 2. czy wystarczy że w róg pod membraną a nad murłatą wepchnie się trochę
    > ściśniętej wełny (w skos mi pewnie nie utną wełny z rolki - a byłoby
    > najlepiej tak zrobić)
    welna powinna dochodzic do styro na elewacji i nie ma to tamto
    da sie
> [...]
    > "dziura" przy profilu (tam gdzie wełna ściśnięta) a reszta wełny dotyka
    > karton gipsu gdzieś tak w połowie między profilami?
    tego to nie kumam
    robi sie tak:
    welna do profilu jest wkladana jedna krawedzia a druga krawedz dochodzi do
    nastepnego profilu
    na to daje sie folie (ta zolta) i to koniecznie
    dopiero potem GK
    inaczej to nie ma sensu

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2012-05-23 20:19:45
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Mam ekipę polecaną na regionalnej grupie muratora. Podobno robią dobrze
    > (drogo na pewno - bo już mi ceny podali) ale dziś weszli na budowę i:
    [cut]
    pogonic jak najszybciej i przestac korzystac z muratora
    no chyba ze masz ze 2 worki zbednej kasy
    moja ekipa od docieplen wlasnie umiera ze smiechu....
    niepotrzebnie im to pokazalem bo chyba beda sie do jutra smiac i nici z
    roboty...
    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2012-05-23 21:03:42
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > ZLE

    no niekoniecznie, jeśli to jest membrana wysokoparoprzepuszczalna i to jakaś
    porządna, to może, a nawet powinna wełna dotykać membrany, oczywiście nie na
    wcisk, bez wybrzuszania do góry, ja robiłem odstęp za pomocą drutu
    ocynkowanego i teraz żałuję, bo wszelkie owadzie gówno pcha się tam i
    próbuje zamieszkać...

    > robi sie tak:
    > welna do profilu jest wkladana jedna krawedzia a druga krawedz dochodzi do
    > nastepnego profilu

    niektórzy jeszcze wpychają paski do środka profila, patrz -> kiki...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2012-05-23 21:10:01
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

> [...]
    > się tam i próbuje zamieszkać...

    > niektórzy jeszcze wpychają paski do środka profila, patrz -> kiki...

    no nie paski
    kiki przesadzil
    wystarczy dac profile co 60 cm i krawedzie arkuszy rockwoola pieknie wchodza
    do srodka
    a co do innych cywilizacji zyjatek to wystarczy na krawedzi wlotu powietrza
    dac siatke
    welna nie powinna niczego dotykac gorna plaszczyzna bo cala idea jej
    wentylacji na tym polega

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2012-05-23 21:16:32
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > pogonic jak najszybciej i przestac korzystac z muratora
    > no chyba ze masz ze 2 worki zbednej kasy

    a jak było ustalone z ekipą? wyłuszczyłeś im szczegóły przed rozpoczęciem
    pracy? jeśli tak, to nawet jeśli standartowo odpowiadają "panie... tak się
    nie robi", to powinieneś od nich wymagać respektowania ustaleń...
    jedyną ekipą która wywaliłem z budowy byli właśnie "ocieplacze", było
    ustalone, przychodzę, a tu dupa, najpierw byle jak przykręcone profile...
    "panie, dociągnie się płytami", ok... następny etap, niechlujnie włożone
    kawałki wełny, dziury, upychanie na chama... "panie... z czasem osiądzie",
    wkurwiłem się i kazałem wyciągać, zaczęli wyciągać, następnego dnia patrzę,
    a tu kawałek już przykryty kartongipsem... "porządnie?" - pytam się...
    "taaaak..." no to dawaj, odkręcaj jedną płytę kontrolnie... sam odkręciłem i
    masakra... nawet folii nie położyli... WYP...Ć powiedziałem, ok.. zażądali
    kasy za kilka dni roboty, podliczyłem im zmarnowany materiał i wyszło, że
    jeszcze powinni mi dopłacić... próbowali straszyć, ale ja nie ułomek, no i
    sąsiad (też czerstwy), przybiegł, jak głośno się zrobiło... wracali z buta 3
    km do pekaesu, bo akurat dzisiaj po spożyciu byli i bez woza...
    także twardy bądź, bo rozmowy nie są przyjemne, ale musisz walczyć o swoje,
    bo przez lata będziesz płacił za te wszystkie fuszerki...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2012-05-23 22:24:33
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:jpioti$2i34$1@bgp1.inds.pl...
    > Mam ekipę polecaną na regionalnej grupie muratora. Podobno robią dobrze
    > (drogo na pewno - bo już mi ceny podali) ale dziś weszli na budowę i:

    Popędź ich natychmiast.

  • 8. Data: 2012-05-23 22:26:17
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message

    > no niekoniecznie, jeśli to jest membrana wysokoparoprzepuszczalna i to
    > jakaś porządna, to może, a nawet powinna wełna dotykać membrany,
    > oczywiście nie na

    Jak membrana dobra to wełna ma dotykać membrany z lekkim uciskiem.
    Jak zła membrana to i tak nici z ocieplenia.

  • 9. Data: 2012-05-23 22:28:25
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "HANA" <h...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > powietrza dac siatke
    > welna nie powinna niczego dotykac gorna plaszczyzna bo cala idea jej

    Ja nic nie przesadzam. W same profile trzeba wcisnąc paski wełny, a między
    profile poziomo trzecią warstwę wełny, tak zwaną kontaktową..
    Coś o tym wiem :-)

  • 10. Data: 2012-05-23 22:34:49
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:jpioti$2i34$1@bgp1.inds.pl...

    A w ogóle to zrób fory.
    Ale już widzę partaczy. Po pierwsze membrana ma być taka żeby do niej wełna
    dotykała na lekki wcisk.
    Jak tam zostawiłeś przerwę to już rób remont. Tam będzie taki przeciąg, że
    wywieje całe ciepło z wełny.
    To ma być jak kurtka puchowa. Ma ciasno przylegać do ciała i z zewnątrz ma
    być szczelnie otoczona membraną.
    Jeśli uważasz, że ma oddychać środkiem to sobie pooddychasz jeszcze :-)