eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy nie robią mnie w głąba › Re: Szybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy nie robią mnie w głąba
  • Data: 2012-05-25 23:44:05
    Temat: Re: Szybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy nie robią mnie w głąba
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:jpo66o$s0o$1@inews.gazeta.pl...

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > To musi być albo sztywna wełna taki klocek elewacyjny albo styropian.

    U mnie idealny byl Toprock. Sztywna i elastyczna, tj. nie gubi ksztaltu i da
    sie scisnac zeby wsunac w ciasne zakamarki. Tak tez jest u mnie. Nie ma
    miejsca na styropian. Klejenie z kawalkow grubosci 4-5cm nie bardzo mi sie
    usmiechalo.

    >Ale skłaniam się do styropianu i kleju piankowewgo żeby uszczelnić
    >przewiewy.

    Ja zawijalem membrane pod styropian przy krawedzi sciany. Calosc sklejalem
    piana ze sciana zewnetrzna starajac sie uzyskac plaska powierzchnie. Gore do
    membrany wypelnialem welna docieta rowno z tworzaca skos polac dachu.
    Wszystko w miare idealnie dociete i upchane, ale bez przesady upchane. W
    najwieksze zimowe wiatry nie czuc zadnego przewiewu przy murlacie. Druga
    warstwa welny uszczelnia wszystko.

    > Po pierwsze trzeba zrobic plan pracy. Czyli spisac co robimy najpierw.
    > najpierw ocieplamy szczyty ścianek działowych, sprawdzamy szczyty lukarn i
    > ścian szczytowych. Kleimy styropian, obciągamy siatką.
    > Dalej wytyczamy połacie i sufity i dopiero można robić dalej ale bez
    > analizy co i jak nie zaczynamy pracy.
    > Ja obstawiam, że każdą wełną da sie ocieplic tylko trzeba chcieć.

    Ja niestety obstawiam, ze nie kazda.
    Rok temu fachowcy ocieplali mi dach we wspomnianym domu letniskowym.
    To dom na wsi, calkowicie uzytkowy i pelnowymiarowy dom wiejski. Ktoregos
    wieczora pojechalem sprawdzic, jak tam panie ocieplenie. Jako, ze mam za
    soba ocieplanie wlasnego dachu, jak na razie tej najwazniejszej warstwy
    pierwszej, uznalem, ze co kolwiek sie nauczylem. Pojechalem i co? O q..wa
    mac, to ja im jutro rano pokaze jak to sie robi. Tak tez zrobilem. Welne
    wybralem bez wodotryskow Isower Unimata, bo nikt tam mieszkac na stale nie
    bedzie, ale te 25cm od slonca dobrze jak by bylo. Poprosilem panow na gore
    udzielic instruktarzu. Nowa rolka, odmierzylem miedzy krokwiami z zapasem,
    jak to zwykle. Ucialem, biore to w reke i co? To gowno zachowuje sie jak
    koc. Zero sztywnosci. W zaden sposob nie da sie tego wsadzic miedzy krokwie
    zeby na leb nie lecialo. Uciety kawalek z naddatkiem 2-3cm okazuje sie za
    maly, bo nie starcza miedzy krokwiami. U siebie robilem Toprockiem i to co
    zobaczylem to byla przepasc. Tego nie da sie szczelnie ocieplic taka welna.
    Nigdy w zyciu przegroda nie osiagnie deklarowanych przez producenta
    parametrow 0,039. Odradzam stanowczo oszczedzanie na welnie, najwazniejszym
    elementem ocieplenia domu.

    Pozdro.. TK