  • Data: 2009-11-01 23:51:00
    Temat: Re: Szybkosc przeplywu w petlach podlogowki.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Lis, 00:47, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > To bylo z maila, wariant optymistyczny przed weryfikacja OZC. Armatura do
    > uruchomienia grzejnika, bez znaczenia. Temp. 45C jak na moj gust jest troche
    > za wysoka, dzis zasilam 30C i nie jest zle. Ale jak pisalem to nie moje.

    Ale dzisiaj nie ma -22st C za oknem - a tyle jest przyjete w
    projekcie :) Instalacje zawsze liczy sie przeciez dla minimalnej
    temperatury na zew.

    > Podobno takie temp. przyjmuje sie do projektow,

    Przyjmuje sie takie, jakie potrafi dostarczyc zrodlo ciepla i trzeba
    to zoptymalizowac do niego. Dla pompy ciepla i kondensatu to bedzie
    najnizsza mozliwa do zaprojektowania. Dla innych zrodel ciepla moze to
    nie miec wielkiego znaczenia :)

    > a do kondensacji mamy
    > jeszcze zapas 10C. Mimo to mam jakies wewnetrzne przekonanie, ze nizsza
    > temp. zasilania to jednak taniej.

    No. Ale obliczyc musisz dla -22st C za oknem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.