  • Data: 2016-06-04 17:32:48
    Temat: Re: Szykuje sie przelom w nieruchomosciach
    Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-06-04 o 16:21, Kris pisze:

    > Więcej jak 300tys nie wydałe licząc z kupnem działki.
    > Dom 10,5x10,5m, parter, piętro. Po podłogach więc 200m2 w tym ze 40m2 garaż.
    > Budować zacząłem we wrześniu 2007', w lipcu 2008 wprowadziliśmy się.

    > Jak z bora bora liczysz to i tak wyjdzie
    > z reguły jedna duża łazienka +wc z prysznicem. 20tys za to to na bogato jak kto
    chce
    > Tu ok
    > Taki 190-140 spokojnie w granicach 200-250tys wybudujesz, Adam pisał poł miliona
    ale on chyba ponad 300m2 ma po podłogach licząc

    Zwróć uwagę na to, że napisał "z wyposażeniem i ogrodem". Owszem, jak
    ktoś ma nieduże wymagania i wystarczy mu z wyposażenia prycza, umywalka
    i maszynka elektryczna, to pewnie wybuduje i wyposaży. Można przecież
    nawet na klepisku rozwinąć stary dywan i też będzie wyposażenie. Zobacz,
    że wymieniłem kilka kosztów z wykończenia i wyposażenia i już wyszła
    prawie stówa, a gdzie sama budowa? Przyłącza? O ogrodzie nawet nie
    wspominam, bo u mnie samo ogrodzenie z siatki to było ponad 10 tysięcy.
    Kawałek podjazdu z kostki kolejne 10-20 tysięcy.

    Przy 190 m2, to najtańszym kosztem masz tak:
    - fundamenty - 25-30 tys
    - ściany i stropy - 35-40 tys
    - dach - 40 tys.
    - posadzki i tynki - dobre 25 tysięcy
    - docieplenie i zabudowa poddasza - 15-20 tysięcy
    - Kotłownia + c.o. 30 tys
    - dwie łazienki 20 tys
    - kuchnia 25 tys
    - najtańsze panele 10 tys
    - podjazd 10 tys
    - przyłącza i zagospodarowanie terenu 10 tys
    - okna 10 tys
    - ogrodzenie 5 tys
    - docieplenie styro i struktura - 15 tys.

    Wszystko najtańszym kosztem i przy założeniu, że większość się zrobi samemu.

    I już masz ponad 270 tysięcy. A gdzie elektryka, kominki, kominy,
    rolety, schody, drzwi, meble i cała masa innych dupereli, których nie
    wymieniłem, a które kosztują krocie?

    U mnie, jak sobie zrobiłem projekt ogrodu, to mi projektantka na same
    rośliny wyliczyła dobre 30 tysięcy :)

    W zeszłym roku wykańczałem 3 kawalerki ze stanu deweloperskiego i z
    wyposażeniem i materiałami z niższej półki nie ma opcji, żeby zejść
    poniżej 20 tys za 25m2. Czyli 800 zł za metr. A kolega tu pisze, że
    postawił i wyposażył dom za 1250 zł za metr.

    Rozmawiałem też ze znajomym, który pracuje jako przedstawiciel
    dewelopera. Mówił, że deweloper ma zysk na poziomie 20-30%. Przy czym
    30% to naprawdę jak się wszystko super ułoży. Miasto: Wrocław. Czyli jak
    sprzedają mieszkanie po 5500 zł za metr (a takie ceny tylko na obrzeżach
    miasta), to koszt dewelopera to przy dobrych wiatrach jakieś 4300
    złotych. Stan deweloperski naturalnie.

    Pozdrawiam,
    MW