eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie[TEORETYCZNIE] bezpieczna budowa (relacje inwestor <> wykonawca) › Re: [TEORETYCZNIE] bezpieczna budowa (relacje inwestor <> wykonawca)
    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [TEORETYCZNIE] bezpieczna budowa (relacje inwestor <> wykonawca)
    Date: Thu, 1 Mar 2012 21:03:45 +0100

    " g-jaro" <j...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > zwolnić się z roboty i osobiście pilnować ekip, negocjować ceny zmateriałów
    > i sprawować bieżący nadzór ? Oczywiście powstaje kwestia splaty kredytu
    > &#8211;
    > ale kredyt bierzemy gdy jeszcze pracujemy i w jego wielkości można
    > uwzględnić tą roczną utratę zarobków (w założeniu i tak niewielkich).
    > Oczywiście to rozwiązanie dla ludzi znających sie (lub chcących się
    > doedukować choćby na grupie) na tych podstawach budowania i na tyle
    > asertywnych którzy patrząc na ręce &#8222;fachowcom&#8220; będa potrafili dać

    Jeśli budujesz się niedaleko miejsca pracy lub zamieszkania, to nie. Zwykle
    wystarcza 1 wizyta na budowie dziennie i od czasu do czasu urlop wypoczynkowy,
    który poświęcasz na "kamienie milowe". Mało jest rzeczy, które można
    nieodwracalnie spartolić w ciągu jednego dnia tak, żeby nie było tego widać.

    > 2/ duz fuszerek to wina nas inwestorów bo szukamy tanio i bez faktury. Z
    > drugiej strony życiowe doświadczenie mówi mi że umowa i faktura, to
    > też &#8222;papierowa&#8220; gwarancja.

    W naszym kraju usługi budowlane są tanie, ale z tym się wiąże niestety niska
    jakość i praktycznie zerowa możliwość dochodzenia swoich praw. Oczywiście,
    możesz znaleźć firmę, która zrobi wszystko na tip-top, ale to niestety się nie
    opłaca finansowo (zakładam, że budujemy systemem gospodarczym).
    Mój kierownik budowy pracował niedawno na pełny etat (8h dziennie) jako
    inspektor na budowie 3 domów jednorodzinnych po sąsiedzku. Trzech kolegów,
    budowlańców!!! dogadało się na taki układ. Na budowie był również toi-toi i
    całodobowa ochrona w przyczepie kempingowej. Myślę, że kosztowało to mniej niż
    ekpia, której nie trzeba byłoby pilnować, a zrobione wszystko było na 100%.
    Inny pomysł ma mój sąsiad, prawnik. Mówi, że codziennie trzeba przyjechać na
    budowę i co parę dni pierwszego napotkanego budowlańca zastrzelić.
    Profilaktycznie. Reszta będzie pracować jak w zegarku.
    Moim zdaniem, jedyna metoda to codzienne nadzorowanie budowy, jeśli masz
    zacięcie budowlane lub zatrudnienie inspektora, który codziennie będzie na
    budowie.

    --
    Bartek