  • Data: 2021-12-17 09:06:41
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 17 grudnia 2021 o 08:30:30 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Prezentujesz w tym momencie ten sam poziom. Poziom "nie znam się i mnie
    > to nie obchodzi, nie mam czasu się zagłębiać ale chce". Poziom jakiego
    > oczekując wyborcy od aktualnego rządu.

    Fajnie na wszystkim się znać, ale nie jest to realne... W teorii obowiązuje
    wszystkich ustanowione prawo, ale stawiam, że nie ma ani jednej osoby w kraju, która
    by te wszystkie akty prawne przeczytała, nie mówiąc o ich znajomości i zrozumieniu.
    Każdy zna się na "swojej działce" + trochę ogólnie kojarzy, np. gdzie szukać w razie
    pilnej potrzeby...
    Taka elektryka - wymagań jest cała masa, niby obowiązek stosowania norm znieśli (?),
    ale co chwilę się na nie powołują, czyli niby są obowiązującym prawem, ale dostęp do
    nich płatny ;)
    I teraz czytaj "internetowy kurs uprawnień SEP" jeśli potrzebujesz ~5 gniazdek
    zamontować... Ja się spodziewam, że jeśli zlecam to specjaliście, to oferta będzie
    "sensowna", czyli zawierająca tylko wymagane prawem komponenty, jeśli jest
    przekonany, że koniecznie należy coś ponadto dołożyć (np. różnicówki 1F jak już
    bedzie 3F), to powinno to być wyraźnie zaznaczone, albo podane jako wariant lepszy od
    standardowego (wtedy można go dopytać, bo sam klient takich pytań nie wymyśli), no i
    raczej nie najdroższy możliwy osprzęt (albo jako kolejny wariant)
    Aa jeśli ktoś się zna, to akurat taką rozbudowę sam sobie może zrobić ;)

    Podobnie instalacje PV - ciekawe, czy informują klienta, że jak nie będzie prądu z
    sieci, to też nie będą mieli przy pełnym słońcu? ;)
    Wariant z falownikiem hybrydowym oczywiście raczej pominą, bo po co dyskutować,
    zniechęcać ludzi, jak kasę trzeba trzepać... oczywiście przykładowy tłumanista do
    którego przyjdą/zadzwonią z oferta powinien się doktoryzować z tej dziedziny? ;)
    Niestety takie prawo i sądy mamy,zwykłe oszustwa traktują jako "chłyt marketingowy"
    :( z czego coraz więcej "fachowców" korzysta

    Sam stawiałem chałupę ~20 lat temu i byli zwykli naciągacze i sensowni... np.
    instalacje woda, CWU, gaz kanaliza robił facet, który specjalnie tani nie był, ale
    wszystko działa do tej pory...
    Nie robił wyliczenia kilku wariantów, ale przy pierwszym spotkaniu po prostu
    zaproponował kilka rodzajów materiałow podając orientacyjne ceny, wady, zalety i jak
    się dogadaliśmy z czego to przygotował jeden kosztorys...