    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Date: Fri, 17 Dec 2021 19:04:52 +0100
    <6...@g...com>
    <spheak$rdb$1@dont-email.me>
    <1...@g...com>

    On 17.12.2021 09:06, WS wrote:
    > Fajnie na wszystkim się znać, ale nie jest to realne... W teorii obowiązuje
    wszystkich ustanowione prawo, ale stawiam, że nie ma ani jednej osoby w kraju, która
    by te wszystkie akty prawne przeczytała, nie mówiąc o ich znajomości i zrozumieniu.
    Każdy zna się na "swojej działce" + trochę ogólnie kojarzy, np. gdzie szukać w razie
    pilnej potrzeby...

    Nie ma takiej możliwości żeby być alfą i omegą, ale zobacz

    - Cavallino zapytał ile powinno kosztować...jak sam w końcu napisał "nie
    wiadomo co" bo się nie zapytał.
    - Facet od PV z którym rozmawiałem przedwczoraj też języka nie miał w
    gębie, a potem pretensje.

    To do kogo oni chcą mieć pretensje, do wykonawcy który powinien mieć
    kryształową kulę żeby wpaść na to co trapi zleceniodawcę? Jasne że
    wykonawca z czasem nabiera jakiegoś doświadczenia które pomaga
    antycypować powtarzające się tematy, ale nie można od niego tego wymagać.

    > Podobnie instalacje PV - ciekawe, czy informują klienta, że jak nie będzie prądu z
    sieci, to też nie będą mieli przy pełnym słońcu? ?

    Należy zadać pytanie czy ludzie którzy zgłaszają się po PV to robią to
    dla programu Prosument czy po to żeby być samowystarczalni? Śmiem
    twierdzić że Ci co wypominają że nikt nie powiedział że nie będzie prądu
    gdy...nie będzie prądu, to osoby które przed założeniem nawet nie miały
    takiej potrzeby. Gdy już założą to przychodzi refleksja (gdy znajomy
    zapyta, gdy przez burzę wyłączy się telewizor,...) i wtedy czują się
    nagle "zrobieni w balona".

    > Wariant z falownikiem hybrydowym oczywiście raczej pominą, bo po co dyskutować,
    zniechęcać ludzi, jak kasę trzeba trzepać

    I co da sam falownik z opcją offline? Co chwila będzie wszystko się
    włączać i wyłączać bo chmurki na niebie które co 5 min przesłaniają
    słońce? Trzeba by wtedy zainwestować również w akumulatory i cena robi
    się nagle jak za dwie instalacje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz