    Date: Fri, 17 Dec 2021 21:34:51 +0100
    Subject: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <6...@g...com>
    <61ba6703$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <61ba6b3a$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <61ba7871$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <61baeefc$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <61bb62f5$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 16.12.2021 o 18:13, Kris pisze:

    > Co najmniej kilkakrotnie w różnych dyskusjach pisałem że materiał brany od
    wykonawcy zawsze jest droższy(bo wykonawca czasu nie ma na szukanie)
    > To pisałeś że to nieprawda a teraz sam przyznajesz mi rację

    Ty jak zwykle wszystko sobie tłumaczysz po swojemu.

    Czy tak trudno jest ci zrozumieć, że dla ciebie jako klienta
    indywidualnego zakup w necie jest tańszy niż w lokalnych sklepach czy
    hurtowniach. Bywa, że przebitki są naprawdę duże.

    Ale dla instalatora ceny w hurtowniach są zazwyczaj niższe jak w necie
    lub na zbliżonym poziomie. Dla przykładu kup kocioł ACV w necie. Choć
    byś się zesrał i znalazł najtańszą ofertę w necie to instalator ma go o
    1,5-2 tys. zł taniej z lokalnej hurtowni.

    Jeżeli instalator dostaje rabat i ma cenę niższą lub nawet podobną do
    ceny internetowej to po co mu się pier...ć z zakupami internetowymi?

    Klient zadowolony, bo dostanie rabat od instalatora taki, że nie jest
    samemu w stanie kupić taniej lokalnie czy w internecie, a instalator
    jeszcze zarobi. I to jest właśnie zdrowa sytuacja.

    Co do obliczenia w przypadku Cavallino, wziąłem pod uwagę pierwsze z
    brzegu ceny Allegro. Tyle, że brałem pod uwagę markowe materiały. Nie
    wiem za ile ja bym kupił lokalnie te elementy, bo już dawno przestałem
    się zajmować montażem instalacji elektrycznych.

    Tu zaś na grupie chłopaki pokazują ceny chińszczyzny, że jest taniej. No
    chińszczyzna jest taniej, ale ja chińszczyzny bym nikomu nie zamontował.