  • Data: 2021-12-19 12:44:18
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.12.2021 o 09:23, Cavallino pisze:

    > Tego nawet komentować nie ma sensu.
    >
    > Zwłaszcza że wcale nie mówię, że wezmę najtańszą opcję, a wręcz
    > przeciwnie.
    > Po to biorę elektryka, żeby polecił akceptowalny sprzęt i nie
    > zamierzam podważać jego wyboru, nie mam też ochoty na samodzielne
    > kupowanie każdego klocka.
    >
    > Oczywiście nie dotyczy to przypadków, gdy zechce instalować coś 3 razy
    > droższego niż potrzeba, albo z jakimiś niepotrzebnymi elementami.

    Ja już nie rozumiem o co Ci się w końcu rozchodzi.

    Zlecasz robotę profesjonaliście. Nie pytasz go co Ci chce zainstalować,
    a wypytujesz ile to powinno kosztować na grupie pełnej totalnych
    ignorantów, którzy kompletnie nie mają pojęcia jak powinna być wykonana
    taka rozdzielnica i w co powinna być wyposażona.

    Co ciekawsze najbardziej ujadają tu ci, którzy nie mają pojęcia o takich
    robotach, ani nigdy nie wykonywali takich usług. Jedni twierdzą, że
    wykonanie takiej rozdzielnicy to koszt nie więcej jak 500zł, a inni
    nigdy nie widzieli uziemienia wykonanego w garażu.

    Napisałeś, że chcesz mieć tam przyłącze 22kW i chcesz kiedyś tam ładować
    pojazdy elektryczne oraz mieć możliwość podłączenia jacuzzi. Ten fakt
    sprawia, że nie wystarczy wsadzić w tę rozdzielnicę tylko i wyłącznie
    jednej różnicówki 3f + jednego 3f wyłącznika nadmiarowoprądowego. Aby
    podłączyć jacuzzi bezwzględnie musi tam być wykonane uziemienie przewodu
    PE. Warto też wsadzić do takiej rozdzielnicy ograniczniki przepięć,
    ponieważ z niektórymi przetwornicami ładowarek bywają problemy. Znam
    taki przypadek. Kolega kupił skuter elektryczny i od kiedy zaczął go
    ładować w garażu to zaczęły mu się palić "żarówki" LED-owe. Jak mu
    sprawdziłem co się dzieje to się okazało, że ładowarka generowała do
    instalacji sporo zakłóceń. Problem mu załatwiłem wstawiając ograniczniki
    przepięć w głównej rozdzielnicy oraz filtr przeciwzakłóceniowy
    obejmujący garaż.

    Póki co nie wiemy co ma wykonać Twój elektryk i jak wyposażyć
    rozdzielnicę. Czy w zakresie tej rozdzielnicy jest też kabel ziemny
    łączący tę rozdzielnicę z przyłączem i jego ułożenie? Czy ma wykonać
    uziom? Czy rozdzielnica będzie wyposażona w ograniczniki przepięć?
    Jeżeli tak to jakie? Klasy C czy B+C. Porządny ogranicznik przepięć B+C
    firmy DEHN kosztuje ponad 2 tys.zł. Zapewne takiego nie planował. Inne
    firmowe ochronniki B+C to koszt 500-900zł. Ale nie zawsze jest potrzebna
    klasa B. Czasami wystarczy tylko ogranicznik klasy C. Wtedy cena takiego
    ochronnika spada ze 3-4 razy.

    Ja rozumiem, że liczysz każdą złotówkę. Jednak weź pod uwagę, że
    korzystając z porad ignorantów, choć wydasz mniej, ale mogą to być
    pieniądze wyrzucone w błoto. Mogą nawet przynieść ogromne straty. Jeden
    z ignorantów grupowych wyszukał na Allegro najtańsze, chińskie aparaty
    firmy, która się wsławiła tym, że ich ograniczniki przepięć często były
    przyczyną pożarów domów. W chwili ich zadziałania, stawały w ogniu.

    Czy zaryzykujesz montaż takich podzespołów będąc świadomym, że mogą one
    doprowadzić do pożaru w garażu auta, które kupisz wypruwając sobie żyły?