  • Data: 2021-12-24 19:10:32
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.12.2021 o 16:04, LordBluzg(R) pisze:

    > Niczego nie sugeruję, piszę co widziałem. Jego sprawa czy sobie uziom
    > zrobi i on dobrze o tym wie, do czego jest to potrzebne.

    > Nie ma wymagań nad dodatkowym uziomem do garażu. Jest to opcja. Zgodzę
    > się że w zakresie bezpieczeństwa ale Cavallino dobrze to rozumie i
    > rozważa. Nie wiem czy już rozważył.

    Bzdury piszesz.

    1. Jeżeli w garażowej rozdzielnicy robisz podział PEN na PE i N to PE
    musi tam być uziemiony. Ten przypadek występuje wtedy, kiedy doprowadza
    się zasilanie wprost z przyłącza do garażu, a nie z domowej rozdzielnicy.

    2. PE nie musi być uziemiany dodatkowo w garażu, jeżeli do garażu
    doprowadzona jest instalacja 5-żyłowa w układzie TN-S z oddzielnym
    przewodem PE, który jest już uziemiony wcześniej czyli w rozdzielnicy
    domowej.

    Cavallino zaś pyta o ten pierwszy przypadek, kiedy do garażu ma być
    doprowadzona instalacja w układzie TN-C czyli 4-żyłowa, która nie
    posiada oddzielnego przewodu PE i gdzie trzeba dokonać rozdziału PEN na
    oddzielny PE i N.

    Dodatkowego uziemienie w takim garażu także wymaga instalacja w układzie TT.