  • Data: 2011-01-30 16:36:23
    Temat: Re: Tani węgiel? To już mit
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Paląc węglem sprzedajesz swój komfort za nędzne 2000 zł rocznie. Żul przez ten
    > czas, kiedy Ty palisz w piecu zbierze złom wartości 5000.

    To jest ludzka natura i jej słabości. Ludzie te same złotówki przypisują po
    prostu do różnych budżetów. Jeden budżet jest dla nich bardziej, inny mniej
    opłacalny.
    Przykład: idąc do kina gubisz bilet za 50zł. Drugą pięździsiątkę masz w
    kieszeni. Czy kupisz drugi bilet w kasie i obejrzysz film? Większość ludzi tego
    nie zrobi, bo będą mieli świadomość, że kino kosztowało ich 100zł.
    Inna sytuacja: idziesz do kina, masz w kieszeni 2 pięćdziesiątki i jedną gubisz.
    Czy kupisz bilet? Większość ludzi kupi, bo w tym przypadku stracone wpadają do
    innego budżetu (nie kino).

    --
    Bartek