    From: Michał Gut <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Tani węgiel? To już mit
    Date: Mon, 31 Jan 2011 02:11:34 +0100
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl
    <ihu0hj$4tg$1@news.onet.pl> <4d428deb$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihu3du$f46$1@news.onet.pl> <ihu59e$puf$1@inews.gazeta.pl>
    <ihu88o$2sc$1@news.onet.pl> <ihu90s$711$1@inews.gazeta.pl>
    <4d42ad71$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@x...googlegroups.com>
    <4d42ca0e$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihuj4r$7it$1@inews.gazeta.pl>
    <4d42d0f8$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@2...googlegroups.com>
    <ihvaff$khq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <4d45faed$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@d...googlegroups.com>

    kominek mam bodaj 2 lata. zanim zrobilem CO na pietrze - slyzyl jako jedyne
    zrodlo ciepla (a to zwykly kominek bez zadnych wydumanych instalacji, rur
    ani niczego takiego). popiolu wynosze tyle co ty - wiadro na miesiac (leniwy
    jestem, nie chce mi sie dygac czesciej). nie mam brudnych scian, sadzy w
    mieszkaniu. jedyny syf to drewno usypane w pryzme w salonie, co akurat moim
    skromnym zdaniem dodaje mu uroku.

    jesli kiedys przyjdzie mi budowac dom, to nie ma takiej opcji by nie bylo w
    nim kominka.
    argumenty ze kotlownia w mieszkaniu sa o kant dupy potluc. dymu prawie nie
    ma przy dokladaniu - wszystko zalezy od obslugujacego i instalacji (tzn
    komina). drewno nosi mi sie calkiem wygodnie z drewutni w torbach z marketow
    (takie olbyrzymie, kiedys w kauflandach byly do nabycia) bardzo
    wytrzymalych.
    ciepla dostarcza to duzo.

    syf gorszy niz piec? nic bardziej mylnego. w kotlowni jak jeszcze pracowal
    kociol weglowy, przy dokladaniu byla siekiera jak diabli. siwo i czarno. do
    tego jesli nie bylo plomienia to ryzyko eksplozji metanu. W swoim zyciu juz
    dostalem w pysk kilka razy wiec nauczylem sie bezpiecznie otwierac taki
    piec. w tej kotlowni bylo czarno od tego dymu na scianach. cale w sadzy.
    tak wiec argumenty osob takich jak jarek ktore kominka nie widzialy na
    oczy(lub conajwyzej w gazetce reklamowej leroy-merlin) do mnie nie trafiaja.
    wiem co mam i jestem bardzo bardzo zadowolony z tego co mam (oczywiscie
    mowie o kominku).