    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 8 Oct 2013 03:11:09 -0700 (PDT)
    <6...@g...com>
    Subject: Re: "Tania" wierzba - kogos porabalo
    From: k...@g...com

    W dniu wtorek, 8 października 2013 08:58:32 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    nie w kapelusik bo kupującego trudniej w chuja zrobić. Teraz jak ktoś kupuje na metry
    przestrzenne to nie wie ile drewna jest i jaką ma wilgotność. czyli nie wie za ile
    zapłaci. W realu tanie drewno może być drogim nośnikiem ciepła.

    > Miastowy a gada jak prawdziwy wiesniak ;)
    >
    > Zgodze sie z tym, kantowanie przy sprzedazy drewna w "detalu" co do ilosci
    >
    > to oszustwo jakich malo. Raz w zyciu kupilem bodaj 4mp drewna, a po
    >
    > ulozeniu byla tego moze z polowa :-) Jak kupowac drewno to chyba tylko
    >
    > u lesniczych i nie lupane.. Acz nie wiem czy tam tez nie kantuja bo
    >
    > nie kupowalem nigdy ;) Ew. kupic ale zaplacic dopiero po ulozeniu
    >
    > (na swojej przyczepce np.).
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    W drewnie opałowym płaci się za kilowatogodziny jakie w nim siedzą. Za nic więcej. W
    gniazdku z prądem są takie same kilowatogodziny i liczy je sprzedawca z dokładnością
    do jednego procenta. Tylko kupowanie na wagę ze znaną wilgotnością ma sens. Przy
    kupowaniu na wagę nie ma praktycznego znaczenia co za drewno. Brzoza okazuje się tak
    samo dobra jak grab. Według mnie cena drewna jest za wysoka. Kilowatogodzina powinna
    z niego wychodzić taniej niż z węgla. A jak dołożyć to że oszukają przy sprzedaży to
    palenie drewnem okazuje się bardzo drogie.