    From: "wolim" <n...@t...pisz>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Taras na gruncie - czym uszczelnić
    Date: Mon, 13 Apr 2009 12:23:29 +0200

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał

    > Taras ma spadek na zewnątrz ?
    >
    > U mnie taras był dostawiany później, tak że od domu oddziela go
    > dysperbit na fundamentach domu, styrohart i folia kubełkowa.
    > Pod wylewką tarasu jest papa wywinięta na fundament domu.

    Taras ma spadek, jednak moim zdaniem zbyt skromny - kilka mm na metrze.
    Gołym okiem spadek jest zupełnie niewidoczny.

    Pod wylewką jest chyba 3 cm stryropianu i folia budowlana (czarna) - chociaż
    na ręce posadzkarzom nie patrzyłem i może folii nie dali po całości, tylko
    np. przy samej ścianie... W każdym razie folia wywinięta jest na ścianę
    domu. A raczej była, bo przy zaciąganiu klejem styropianu na ścianie nadmiar
    folii został ścięty przy styku wylewki ze ścianą.

    Pod wylewką już nic nie dam, bo bym ją musiał wcześniej skuć. Jedyne
    rozwiązanie to uszczelnienie dokładne całej powierzchni tarasu łącznie z
    pionowymi ściankami przy ziemi.

    Wiem, że stosuje się do tego folię w płynie, ale myślałem też o papie, albo
    żeby w folię w płynie wtopić jeszcze np. folię paroizolacyjną, której
    zostało mi pół rolki z poddasza... Tylko czy to się będzie wszystko kupy
    trzymać? I czy na tym się będzie trzymać klej do płytek? :)

    Pzdry,
    /\/\\/\/