  • Data: 2013-03-24 21:31:19
    Temat: Re: Technologie. materiały w temacie hydrauliki
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Najlepiej skontaktuj się z jakąś firmą zajmującą się profesjonalnie
    > wierceniem studni i badaniami hydrogeologicznymi.
    > Niestety, aby mieć wodę o dobrej jakości to trzeba wiercić studnię
    > głębinową, ale nie wszędzie znajdują się pokłady dobrej wody. Budowanie
    > zaś stacji uzdatniania wody to spory koszt. Poza tym nikt Ci nie powie
    > co masz zainstalować, aby uzdatnić wodę, ponieważ rodzaj systemów i
    > filtrów zależny jest od rodzajów zanieczyszczeń.

    Na posesji sąsiada jest studnia - kopana, jakieś 8m głębokości. Z tej
    studni pobierana jest woda dla maszyn i ludzi - to już istnieje i
    zostało odebrane. Ja się do tej studni podłączam, więc zakładam że nie
    będzie problemów.

    > Budując studnię płytką (kopaną) dobra woda to jak los na loterii. W
    > większości woda z takich studni nie nadaje się do spożycia i można nią
    > tylko podlewać ogródek.

    No właśnie to mnie też zastanawia. Teoretycznie potrzebuję tylko wodę
    sanitarną (ubikacje, umywalki, prysznic) oraz śladową ilość do maszyn
    (chłodzenie - tutaj i tak filtruję, mocno). W żadnym razie nie musi to
    być pitna woda. Hmm.... o ile przepisy tak dopuszczają.

    > Nie rozumiem co miałeś na myśli pisząc: "Instalacja ciepłej wody z rurką
    > przelewową - izolowane termicznie, zimna
    > woda bez przelewu, ale też izolowana."
    > O jaką rurę przelewową Ci chodziło?

    Z boilera rurka do baterii będzie izolowana otuliną. Na tej baterii nie
    kończy biegu, tylko idzie dalej (pewnie mniejszą średnicą) i wraca do
    boilera (kurde, hydraulik tego nie sprecyzował, ale gdzie indziej miała
    by wracać?). Generalnie cel jest taki, żeby z baterii od razu leciała
    ciepła woda, a nie po odpuszczeniu iluś tam litrów.
    Zimna woda też izolowana, gdyż zimna może być naprawdę zimna.

    > Mała uwaga tylko w przypadku zaworu napełniającego unstalację CO. Za tym
    > zaworem powinien się jeszcze znaleźć zawór zwrotny antyskażeniowy, który
    > zabezpiecza przed cofnięciem się wody z instalacji CO do instalacji wody
    > pitnej. Co do reszty to tak się właśnie robi.

    O widzisz THX, tak zrobię.

    > Normy, niestety są płatne i trzeba je sobie kupić bezpośrednio w PKN lub
    > też w firmie zajmującej się sprzedażą enormy.pl za zgodą PKN.

    Tak, wiem. THX! Mam już trochę kupionych, choć branża zupełnie inna :)

    Miłego.
    Irek.N.