eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieTemat poraz 100 - GWCRe: Temat poraz 100 - GWC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Temat poraz 100 - GWC
    Date: Sat, 07 Feb 2009 21:53:02 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 22
    Message-ID: <gmksf8$4ub$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <gm7v7f$rkj$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <c...@b...googlegroups.com>
    <gm94av$hi2$1@news.onet.pl>
    <6...@z...googlegroups.com>
    <f...@e...googlegroups.com>
    <b...@x...googlegroups.com>
    <gmbng9$e9s$1@achot.icm.edu.pl> <gmk8gq$ivj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <1...@o...org.pl>
    NNTP-Posting-Host: dlugi.drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1234040104 5067 83.18.31.34 (7 Feb 2009 20:55:04
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 7 Feb 2009 20:55:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.19 (Windows/20081209)
    In-Reply-To: <1...@o...org.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:348307
    [ ukryj nagłówki ]

    Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Sat, 07 Feb 2009 16:12:32 +0100, BartekK napisał(a):
    >
    >> Nagrzewnica od chłodnicy samochodowej różni się oporami przepływu -
    >> namacalnie znaczy to większym rozstawem blaszek (finów), dzięki czemu
    >> pracuje ciszej i wymaga słabszego wentylatora (mniejszy spadek ciśnienia)
    >
    > Zapominasz o jednym parametrze - polu powierzchni. Policz sobie o ile
    > większe ma pole powierzchni chłodnica samochodowa w porównaniu do
    > nagrzewnicy.
    Nie zapominam - większy rozstaw blaszek to znaczy że jest ich mniej,
    czyli mniejsza sumaryczna powierzchnia. Poza tym, w aucie instalacja
    jest liczona na pracę przy czynniku ~95-100'C (bo ciśnieniowa i nie
    czysta woda, więc często 100' przekracza), i nie ma problemu z
    odprowadzeniem ciepła, więc to co wylatuje może mieć dowolną
    temperaturę. A w ogrzewaniu nie chcemy przegrzewać powietrza do +80'C bo
    będzie paskudne, i będzie śmierdziało palonym kurzem...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1