  • Data: 2010-10-29 21:33:11
    Temat: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4ccb3738$0$22808

    > To efekt uboczny. Stojącym z boku pozwala na lepsze obliczenie ekonomii
    > solarów.

    Nie.
    Stojacym z boku daja satysfakcje z i tak niezmiennego zdania.
    Jakie dla Ciebie znaczenie ma zywotnosc instalacji? Nawet gdyby byla
    bezawaryjna przez 100 lat to i tak dla Ciebie bedzie nieoplacalna, bo tak
    wymysliles, bo tak dla Ciebie jest dobrze i juz.
    Moja corka, wczesna nastolatka juz pod prysznicem siedzi kilkanascie minut a
    z tego co mowia znajomi to wcale nie jest zly wynik. Podobno z czasem bedzie
    juz tylo gorzej. Ja tez lubie posiedziec w cieplej wodzie, wiec dla mnie
    jest OK.

    > Większość zakłada, że wytrzymają 15 lat, a tu się okazuje że pękają
    > samoistnie po paru latach.

    Nic nie wiem o pekaniu po paru latach. Jedna pekla po stosunkowo krotkim
    czasie a moze i po pierwszym podgrzaniu, kto to wie? Byla wadliwa i tyle.
    Poza tym skoro o tym dyskutujemy to kazdy postronny czytacz wezmie i ten
    aspekt pod uwage i moze wybrac o wiele dluzej sprawdzone kolektory plaskie
    ktore nie wykazuja takich problemow. Dyskusja ma charakter przy okazji
    pouczajacy i tak proponuje do tego podchodzic. Inwestycja wcale nie jest dla
    wszystkich zla tylko trzeba dobrac odpowiednie komponenty.

    Pozdro.. TK