  • Data: 2009-06-18 21:47:57
    Temat: Re: Trawnik - kosiarka ????
    Od: "Jan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h1d92d$kds$1@news.onet.pl...
    > Nie znam tego rynku. Mam doświadczenie jedynie z moim Murray 15,5KM, który
    > jest urządzeniem 'siermiężnym', prostym i nieprecyzyjnym. ... Skrzynka
    > nieźle dostaje jak np. ciągniesz ważacy 150kg aerator (u mnie niekiedy
    > koła się kręcą w miejscu).
    > Temat rzeka bardzo mało znany w Polsce. Polecam fora US.
    Nie tak mało znany. W PL sprzedaje sie rocznie ok. 10000 kosiarek
    samojezdnych (bo to tak naprawdę "traktorek" nie jest...:). Ale dla
    uproszczenia trzymajmy się "traktorka". Producenci: Murray,
    Husqvarna(Partner, McClloch - to jeden producent), Viking (Stihl), Torro.
    Pojawiaja sie jeszcze partie traktorków sprzedawanych przez markety pod
    nazwą własną, np. (Relly, Cast, Nac) producentem jest Husqvarna (dawniej
    Electrolux). Prawdziwe mini traktorki produkuje John Deere
    Traktorki sa konstrukcjami prostymi i tanimi. Na ogół:
    - moc do 15 KM: bez kosza stałego, przekładnia mechaniczna
    - pow. 15 KM w wiekszosci z koszem stałym, od 18 KM raczej z napedem
    hydrstatycznym
    Jesli chodzi o podwozie, to należy zwrócić uwagę, czy przednia oś jest
    odlewana (znacznie trwlsza od blaszanej). Reszta konstrukcji jest do siebie
    podobna...
    Silniki w mniejszych rozmiarach to B&S, w większych często Kohler (x2)
    Z rozdrabnianiem ("mulczowanie" przyprawia mnie o mdłości...) ostrożnie.
    Taki zbieeg wymaga bardzo częstego koszenia! Przy dużej trawie rozdobnienie
    jest słabe, a na trawniku zostają pogniecione placki trawy, które i tak
    trzeba usuwać. Lepszym rozwiazaniem jest wyrzut (boczny lub tylny) i
    zbieranie trawy Sweeperem (niestety znowy dziwolag angolski), czyli
    zbieraczem. Unikać jak ognia doczepianych koszy, bo to proteza. Zbieranie do
    stałego kosza nie jest problemem.
    Jak chcesz mieć precyzyjne urrzadzenie do koszenia, to kup ridera (nie
    zbiera!). Kosi szybko, jest niezwykle mobilny (przegubowa rama). Traktorki
    są lekkie, w zwiazku z czyn jak już na nch coś wieszamy (lub ciągniemy) to
    trzeba załozyć obciazniki kół tylnych a w zimie łańcuchy).
    Wieksi dealerzy firmowi maja niezła wiedze na tentemat. Oczywiście nie w
    marketach...:)
    Pozdrowienia
    Jan