    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Tymczasowe podłączenie "siły"
    Date: Thu, 1 Oct 2009 20:05:40 +0200

    m_kola <m...@g...com> wrote:

    > Nie ma żadnych różnicówek itp. Na ścianie wisi cały odkryty stary
    > licznik tarczowy i pod nim bezpośrednio bezpieczniki. Trochę
    > kiedyś im
    > przerabiałem tą instalację ale wtedy nie potrzebowali siły. Teraz
    > też
    > nie ale ja potrzebuję;)
    > Wiem, że można to podłączyć do licznika, myślałem o jakimś
    > rozwiązaniu
    > umożliwiającym szybki demontaż po zakończeniu roboty danego dnia i
    > montaż na dzień następny.

    Jeśli to klasyczne wkręcane bezpieczniki topikowe, jesli _na_pewno_
    wiesz, co robisz i osoby kręcące się potem koło tej tablicy tez nie
    będą tam za nic ciągnąć i grzebać bez potrzeby, to stary "zbójecki"
    sposób wykonania takiego prowizorycznego podłączenia wygląda
    następująco:
    - wywalamy szkiełka z główek bezpieczników
    - przez otwór w główce (ten przez który widać "oczko" wkładki)
    przekładamy odizolowany koniec przewodu, układając go jak
    najbardziej pod katem
    - główkę wraz z wkładką (dociskajacą do wnętrza główki ten koniec
    przewodu) normalnie wkręcamy na miejsce

    W ten sposób mamy prowizorycznie, a pewnie podłączony przewód, jest
    on podłączony za bezpiecznikiem, a więc przez niego chroniony.
    Zostaje do podłączenia przewd PEN, tu już niestety musisz znaleźć na
    tej tablicy stosowny zacisk.

    J.