    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Tynki maszynowe czy reczne
    Date: Tue, 12 Oct 2010 08:36:10 +0200

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:a1500a30-7f06-4db0-b9f3-378abfa0e5cf@j19g2000vb
    h.googlegroups.com...
    >U mnie bylo tez podobnie. Tynki zrobione wspomnianym kreislem 560.
    >Srednio grube (0,5-3,5cm - krzywe sciany). Schneły dobre 4 tygodnie w
    >srodku lata (lipiec zeszlego roku OIDP). Po tym czasie byly siwiutkie
    >i nie bylo czuc tego specyficznego zapachu. Zagipsowane cieniutko zeby
    >miec warstwe zdatna w przyszlosci do zeskrobania. I po kolejnych 2
    >miesiacach w ciagu 2 tygodni pojawily sie pekniecia. Cieniutkie
    >pajaczki. Jak sie pojawily tak zostaly i sie nie powiekszyly.

    U mnie grubość nie przekraczała 1,5cm. Na szczęście nie wyszły żadne
    spękania. Tynki lekko jednolicie żółte. W wiatrołapie zabrakło Kreisela i
    dali Atlasa który widać było ewidentnie że ma inna strukturę, był bardziej
    porowaty.
    Z tym że mnie to i tak wogóle nie odpowiadało nigdzie, spodziewałem się
    większej gładkości i na wszystko naciągnąłem cienką warstwę gipsu
    finiszującego i całość zagruntowałem.
    Tak porównuję tynki gipsowe do tradycyjnych u róznych ludzi i widzę że
    jednak te pierwsze mają lepsze właściwości. Klimat w domu nie jest taki
    surowy, a i nie wiem mam wrażenie że pod dotykiem ręki tynki gipsowe są
    cieplejsze czyli wychodzi że mają lepsze właściwości izolacyjne niż
    mineralne.

    Marek