    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 13 Jun 2016 04:56:01 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Tynkowanie elementów płotu z bloczków betonowych
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 czerwca 2016 15:18:53 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Zauważyłem na kilku budowach, że płoty z bloczków betonowych są
    > pokrywane cienkim styropianem przed ich otynkowaniem.
    >
    > Czy to jakaś moda, czy wymóg techniczny? Na moje oko to bez sensu. Mylę się?

    Moim zdaniem w ten sposob wyrownuja slupki. Bo bloczki bywaja rozne i z mojego
    doswiadczenia raczej rzadko bywa, zeby byly na tyle idealne zeby moc je
    otynkowac tynkiem cienkowarstwowym. Pamietaj, ze ten tynk ma 1-2mm wiec nim
    absolutnie nic nie wyrownasz - powierzchnia musi byc rowna juz przed
    tynkowaniem :) Podobnie dla tynku mozaikowego (kulki w zywicy).

    > Drugie pytanie:
    > czy gazobeton nadaje się do budowy "donic" dla roślinności stojących w
    > ogrodzie? Chodzi o takie "pojemniki" o podstawie prostokąta o szerokości
    > ok 50 cm (bloczki o grubości 8 cm). Czy takie donice wytrzymają na
    > powietrzu? Czy ich tynkowanie z zewnątrz ma sens?

    Moim zdaniem sie nie nadaja - gazobeton jest mocno nasiakliwy i nieotynkowany
    nie nadaje sie na dlugotrwaly kontakt z woda, tym bardziej jako donica, kiedy
    bedzie narazony na dzialanie wody z obu stron :) Musialbys go otynkowac
    czyms wodoodpornym - np. tynkiem mozaikowym (na bazie zywic - on zdaje sie
    jest zupelnie wodoodporny :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.