  • Data: 2011-04-30 22:31:58
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ipfkko$j09$1@inews.gazeta.pl...
    > Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Cen mieszkań nie regulują przepisy tylko popyt i podaż. Ceny zawsze zależą
    > od
    > ilości wolnych mieszkań i domów i od możliwości finansowych potencjalnych
    > nabywców.

    No wlasnie, kogo bedzie stac na kupienie kilka razy drozszego mieszkania?
    Koszty ogrzewania domu czy mieszkania mozna porownac do zakupu na raty.
    Wiadomo, ze jak dom nie bedzie zuzywal energii to w kieszeni kazdego dnia
    mamy wiecej. Ten prosty wniosek niestety jest trudny do spelnienia w zyciu.
    Budowanie domu ktorego ogrzewanie bedzie kosztowalo zero zlotych bedzie
    kosztowalo byc moze wiecej co zaplaci sie za zuzyta energie do konca zycia.
    Po za tym, kto powiedzial, ze za 20 lat bedziemy wciaz palic weglem?

> [...]
    > nowych
    > budynkach, dobrze ocieplonych takie straty będą w zasadzie stanowiły
    > prawie
    > 100% kosztów ogrzewania. I w nich będą potrzebne jak powietrze do
    > oddychania.
    > W takich budynkach również gruntowe wymienniki ciepła będą miały sens,
    > Solary
    > też. Jeśli do ogrzania domu potrzeba będzie mocy w granicach 2kW to nawet
    > 300W
    > uzyskanych z z 3m2 będzie stanowiło spory procent energii. Trybisz,

    Zatrybie jak relatywna roznica 15m^2 solarow bedzie warta w zlotowkach tyle
    samo co budowanie calego domu o zapotrzebowaniu 3m^2.

    Zamiast ogromnego rekuperatora mały i tani.
> [...]
    > Na zachodzie Europy wielka płyta już praktycznie nie istnieje. Z jej
    > resztkami
    > uporają się w przeciągu góra 10 lat. Dlatego już teraz są zmiany w
    > przepisach
    > i nowe prawo nakazujące budowanie ciepłych domów. Wielka płyta zwyczajnie
    > nie
    > nadaje się do skutecznej termomodernizacji. Nigdy nie spełni nowych norm.
    > Dlatego trzeba ją rozwalić. Oni takich pomysłów nie wyciągają z czapki tak
    > jak
    > to robi magik z królikiem. Wszystko mają policzone.

    Ooo w to to ja wierze jak w smierc. Policzone mieli ogorki prawoskretne.

    Ile gdzie i komu trzeba
    > dać kasy żeby to zrobić. Na pewno w okresie przejsciowym będzie pomoc
    > unijna
    > dla inwestorów modernizujących istniejące budynki. Prawdopodobnie będzie
    > tak
    > że mają oszacowane ile spadną koszty ogrzewania w nowych lub dostosowanych
    > do
    > norm domach.

    Tak jak doplaty do solarow w formie kredytu bankowego od ktorego trzeba
    zaplacic podatek dochodowy i odsetki. Przetrzyj oczy.

    > Byłem na wakacjach na Majorce. To jak się gdzieś
    > jest to się ogląda z ciekawości co tubylcy robią. Ano budują domy. Z
    > izolacji
    > jednego nowego domu budowanego na Majorce teraz w Polsce ocieplają trzy
    > takie
    > same pod względem wielkości domy. Idiota jak by zobaczył to na filmie to
    > by
    > powiedział że chyba ich pojebało. Ale wystarczy tam pojechać i wyjść w
    > sierpniu w południe z hotelu albo domu na ulice.

    A pomysl, czemu Grecy zakladaja swetry jak jest 20C a my rozbieramy sie do
    krotkiego rekawka?

    Pozdro.. TK