  • Data: 2010-03-18 13:35:20
    Temat: Re: Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
    Od: Czarek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kaszpir wrote:
    > Kurcze wynika że pośrednicy robią łaskę swojemu klientowi który zlecił
    > im sprzedaż swojej nieruchomości za którą obsługę zapłaci naprawdę
    > duuużą kasę , bo prowizja wynosząca od kilku do kilkudziesieciu
    > tysięcy złotych ...

    Nie, po prostu zabezpieczają się w przypadku braku wyłączności.
    Pośrednicy do których miałem okazję trafić jak oka bronili podania
    dokładnej lokalizacji adresu nieruchomości przed podpisaniem umowy
    jeżeli nie mieli wyłączności. Za to nieruchomości które mieli wstawione
    na wyłączność (ale to zdecydowana mniejszość) opisywali bardzo
    dokładnie, łącznie z adresem i czasami telefonem do właściciela, bez
    żadnych dodatkowych formalności.

    > Po prostu pośrednicy to zwykli naciągacze którzy chcą orżnąć na kasę
    > obie strony i tak naprawdę nie interesują się interesem sprzedawcy a
    > jedynie swoim ...

    Nie, po prostu nie rozumiesz mechanizmów które różnią pośrednictwo w
    sprzedaży na wyłączność od sprzedaży bez wyłączności.

    > Sam będę sprzedawał niedługo swoje mieszkanie.
    > Wiem że na pewno nie wystawię go w żadnej agencji , a jak już to na
    > warunkach mi pasujących (jak znajdą sami klienta to odpalę im
    > prowizję), ale jak ja sam znajdę to oczywiście o prowizji mogą
    > pomarzyć ...

    No więc to jest typowe wstawienie do agencji bez wyłączności. Jak
    większość ofert. Więc agencje dokładnie tak samo będą traktowały
    potencjalnych kupujących, jak potraktowały Ciebie - najpierw umowa,
    potem oglądanie.

    > Mnie tak zniechęcił że odechciało mi się korzystać z agencji ...
    > Pośrednicy za swoją robotę i tak pobierają nieadekwatne do
    > poniesionych kosztów pieniądze.
    > Po prostu w dupach im się poprzewracało ...

    Ale masz na to jakieś wsparcie, czy tylko wylewasz frustracje?

    Pozdrawiam

    Czarek