  • 1. Data: 2010-03-17 22:15:36
    Temat: Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam

    Dzis spotkała mnie nie miała niespodzianka ...

    Umówiłem sie a agentem pośrednictwa nieruchomości , bo w ich ofercie
    znalazłem ciekawą ofertę (dom).

    Jako że na "zdjeciu" byl tylko wirtualny , komputerowy projekt , a opis mało
    szczegółowy , a sam pośrrednik nie potrafił udzielić mi informacji to
    umówiliśmy się w tej miejscowości gdzie położony jest dom i mieliśmy
    obejrzeć dom z developerem a developer miał mi odpowiedzieć na moje pytania.

    Domu nie zobaczylem , developera nie było.

    Pośrednik chcial abym podpisał mu umowę , gdzie musiałem podac mnóstwo
    swoich szczegółowych danch osobowych. Sama umowa była dziwna bo była to
    jakby umowa o "obejrzenie" obiektu a zarazem umowa wstepna z prowizją biura
    , karami i itd

    Oczywiście nie podpisalem , bo ciężko nie widząc nic podpisywac coś i
    "dzielić" się z obcą osobą danymi osobowymi , z którymi nie wiadomo co ona
    zrobi ...

    Umowa była jak dla mnie dziwna i bałem sie aby potem się nie okazało że mimo
    że nie kupiłem domu musiałbym zapłacić "koszty" obslugi ...

    Pośrednik powiedzial że to "dla mojego bezpieczestwa" i abym nie kupil poza
    nimi i itd ..

    Ale jak tego nie rozumię.
    Chyba prowizję placi sprzedający i umowa pomiędzy sprzedajacym a biurem
    powinna być tak napisana , że np. klienci których przyprowadzi pośrednik
    byli by spisywani (imie i nazwisko) i gdyby tym osobom dom sprzedał
    właśiciel nieruchomości bezpośrednio - wtedy płacil by karę ...

    I to uważam za normalnośc , anie jakieś dziwne umowy z osoba która na razie
    chce zobaczyć dom i wcale nie wiadomo czy go kupi ...

    ja mam pewne wymagania co do domu (ocieplenie , lokalizacja i itd) i
    zupełnie nie wiem czy byłbym zainteresowany , ale też nie uśmiecha mi sie
    podpisywac z każdym biurem pośrednictwa umowy i dzielić się wszystiki moimi
    danymi aby zobaczyć jakis dom ...

    Jakies to chore ....

  • 2. Data: 2010-03-17 23:02:33
    Temat: Re: Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zupełnie nie wiem czy byłbym zainteresowany , ale też nie uśmiecha mi sie
    > podpisywac z każdym biurem pośrednictwa umowy i dzielić się wszystiki

    Bo to jest chore, nic nie podpisuj a tym bardziej nie dawaj danych...
    potem gdzie indziej kupisz i przyleci ci posrednik ze to byl jego klient i
    ze macie umowe itd....
    albo "extremalnie" kupisz a on powie ze prowizja mu sie nalezy bo umowe z
    Toba ma...

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2010-03-18 06:33:46
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > albo "extremalnie" kupisz a on powie ze prowizja mu sie nalezy bo umowe z
    > Toba ma...

    Dlatego nie podpisałem , bo nie rozumię dlaczego miałbym podpisać
    jakąs umowę w której jest miejsce na wpisanie prowizji (prowizja nie
    wpisana) , sa wpisane kary i "obowiązki" i itd ...
    Poza tym umowa nie zawierała dokładnej lokalizacji , więc można by pod
    tą umowę "wszystkie" nieruchomości przyjąć ;)

    Według mnie to sprzedający powinien umówić się z pośrednikiem i z nim
    zawrzeć umowę. Oczywiście pośrednik powinien się zabezpieczyć aby nie
    było tak że sprzedawca sprzeda poza biurem klientowi nieruchomość
    którą zaprezentował i zaoferował pośrednik ...
    Ale wtedy starczy do danej nieruchomości zrobić listę osób które
    "odwiedziły" daną nieruchomośc (imię,nazwisko,nr. dowodu i podpis) i
    jeśli by sprzedawca sprzedał komuś z listy to płacił by karę ...

    A tak nie wyobrażam sobie podpisywać z kilkunastoma
    (kilkudziesięcioma) agencjami jakiś dziwnych umów bo chce zobaczyć
    przed zakupem wszelkie możliwe interesujące mnie domy ...

    Po podpisaniu nagle by się okazało , że jeden dom był wystawiony w 10
    agencjach i pojawiło by się u mnie 10 agentów abym zapłacił im
    prowizję ;)

    Jeśli tak działają biura pośrednictwa , to dam sobie spokój z takimi
    biurami.

    Naprawdę zapłaciłbym prowizje (1-1,5%) , bo rozumię że pośrednik też
    ma koszty i itd , ale na pewno nie podpisze jakiejś umowy jesli nie
    widzę interesującej mnie nieruchomości ...

    A "rozdawanie" na lewo i prawo tak szczegółowych danych osobowe jest
    po prostu idiotyczne , bo te dane osoba niepoważna może niezbyt
    uczciwie wykorzystać ...

  • 4. Data: 2010-03-18 08:44:38
    Od: <bma>

> [...]

    > byli by spisywani (imie i nazwisko) i gdyby tym osobom dom sprzedał
    > właśiciel nieruchomości bezpośrednio - wtedy płacil by karę ...

    Często jest tak, że pośrednik nie ma żadnej umowy ze sprzedawcą. Szpera po
    internecie i wystawia istniejące ogłoszenia ze swoimi danymi. Wtedy jedynym
    zabezpieczeniem dla niego zanim skontaktuje ze sobą kupującego ze
    sprzedającym jest umowa z kupującym. Powinna ona oczywiście mieć wyraźnie
    napisane której nieruchomości dotyczy.

  • 5. Data: 2010-03-18 08:46:08
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dzis spotkała mnie nie miała niespodzianka ...
    >
    > Umówiłem sie a agentem pośrednictwa nieruchomości , bo w ich ofercie
    [cut]

    A kiedy chciałbyś podpisać umowę? Po obejrzeniu? Skoro korzystasz z usług
    pośrednika to musisz sobie zdawać sprawę z kosztów prowizji. A w jaki sposób
    pośrednik ma się zabezpieczyć? Jak nie chcesz płacic prowizji posrednikowi
    to nie kupuj za jego posrednictwem, proste.

  • 6. Data: 2010-03-18 08:57:13
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 18 Mar 2010 09:46:08 +0100, "Boombastic"
    <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >pośrednik ma się zabezpieczyć? Jak nie chcesz płacic prowizji posrednikowi
    >to nie kupuj za jego posrednictwem, proste.

    umowe na co? na obejrzenie lokalu?
    i za to zaplacic? czy to muzeum czy co?
    posrednik zarabia na posrednictwie w sprzedazy, a nie za
    "posrednictwo".

    pozdarwiam,
    cyb

  • 7. Data: 2010-03-18 09:02:11
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Mar 18, 9:57 am, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

    > umowe na co? na obejrzenie lokalu?

    A kiedy byś chciał podpisać umowę?
    Obejrzenie lokalu jest częścią usługi, a umowa powinna być za nim
    świadczenie usługi się rozpocznie.
    Raczej sensowen.

    > i za to zaplacic? czy to muzeum czy co?
    > posrednik zarabia na posrednictwie w sprzedazy, a nie za
    > "posrednictwo".

    A korzystać z usług zdecydowanej większość agencji nie należy.
    Szczególnie jak jest się sprzedawcą, darmozjady nic nie robią,
    szczególnie jak lokal nie jest hiper okazją.

    --
    ZZ@private

  • 8. Data: 2010-03-18 09:02:29
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 17 Mar 2010 23:33:46 -0700 (PDT), kaszpir <k...@t...pl>
    wrote:

    >A "rozdawanie" na lewo i prawo tak szczegółowych danych osobowe jest
    >po prostu idiotyczne , bo te dane osoba niepoważna może niezbyt
    >uczciwie wykorzystać ...

    skoro sa tacy posrednicy, to znaczy ze sa tez tacy klienci - a pozniej
    jest placz i zgrzytwanie zebami, bo sie nie przeczytalo co sie
    podpisalo, a placic teraz trzeba..

    prawdopodobnie po podpisaniu takiej umowy, niezaleznie od tego gdzie
    bys kupil, to musialbys zaplacic temu posrednikowi prowizje - bo
    przeciez podpisales na to umowe, prawda?
    (sprzedajacy nie podpisywal, wiec pogoni posrednika "widlami").

    firma lapie x klientow na taka umowe i nie musi nic pozniej robic -
    "skoro szuka, to znaczy ze potrzebuje i wczesniej czy pozniej kupi
    sam, a wtedy zglosimy sie po prowizje".

    sam rozumiem, ze posrednik tez musi zarobic, ale niech zarabia za
    swoja prace - jak mi developer posredniczy w umowie kredytowej z
    bankiem, to niech sie dziela prowizja jak chca - ja dostaje info nt
    calkowitej prowizji i czesc, wszyscy zarabiaja:
    - ja mam wygode obslugi papierologhicznej w jednym meijscu,
    -developer ma kase z banku na posrednictwo,
    - bank ma dodatkwoe iuro sprzedazy w postaci developera

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 9. Data: 2010-03-18 09:07:02
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > umowe na co? na obejrzenie lokalu?
    > i za to zaplacic? czy to muzeum czy co?
    > posrednik zarabia na posrednictwie w sprzedazy, a nie za
    > "posrednictwo".

    A miałeś kiedykolwiek do czynienia z posrednikiem czy tak sobie bajdurzysz
    teoretycznie? Pośrednik bierze prowizję od sprzedaży i jeśli zaprowadzi cię
    do lokalu i jego właściciela to jako pośrednik dostanie swoją prowizję przy
    sprzedaży. A jak wychodząc powiesz że nie kupujesz i wrócisz do tego lokalu
    i własciciela i go kupisz? To się nazywa złodziejstwo. Jeszcze raz
    powtarzam - jak nie chcesz płacic prowizji to kupuj bezpośrednio. Nikt cię
    nie zmusza do korzystania z ich usług. Ciekawe co ty byś powiedział gdyby po
    wykonanej usłudze klient powiedział ci byś się odpieprzył.

  • 10. Data: 2010-03-18 09:12:24
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 18 Mar 2010 02:02:11 -0700 (PDT), ZbyszekZ
    <z...@g...com> wrote:

    >A kiedy byś chciał podpisać umowę?
    >Obejrzenie lokalu jest częścią usługi, a umowa powinna być za nim
    >świadczenie usługi się rozpocznie.
    >Raczej sensowen.

    momencik - placilbym gdybym ich wynajal do wyszukiwania dla mnie
    mieszkania o okreslonych kryteriach.

    skoro ja znajduje sobie w internecie oferte, to posrednik zapewne
    reprezentuje sprzedajacego, wiec jaka ja mam z nim zawierac umowe?

    no chyba ze posrednik to taki wolny strzelec, ktory nie ma umowy ani
    ze sprzedajacym ani z kupujacym - tylko ze wtedy bezprawnie podpisuje
    sie pod oferta "nie swoja" - bo nie ma zadnego prawa wystepowac w
    imeiniu sprzedajacego.

    >A korzystać z usług zdecydowanej większość agencji nie należy.
    >Szczególnie jak jest się sprzedawcą, darmozjady nic nie robią,
    >szczególnie jak lokal nie jest hiper okazją.

    heh, szukalem sobie mieszkania na rynku pierwotnym i wtornym.
    znalazlem 2 mnie interesujace, jedno na rynku pierwotnym od
    developera, drugie na wtronym przez posrednika.

    developer komunikatywny, obejrzenie mieszkania zaden problem,
    dodatkwoe informacje zaden problem
    1 telefon do posrednika, zeby umowic sie na obejrzenie mieszkania -
    porazka.
    drugi teelfon - "nie moge skontaktowac sie z wlascicielem, oddzwonie
    jak tylko bede mogla".
    cisza do dzis.

    efekt jest taki, ze wlasciciel stracil mozlwiosc sprzedania, bo
    posrednik chyba ma to gdzies, zarobi developer, bo w czasei gdy
    posrednik nie ma czasu developer zdazyl zalatwic kupe spraw i
    finiszujemy transakcje

    pozadrwiam,
    Cyb