    From: "Kane" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
    Date: Fri, 19 Mar 2010 06:18:35 +0100

    > to kasa ma byc za co? za to ze wzial z interentu cudze ogloszenie i
    > sie pod nim podpisal?

    Dokladnie - dla posrednika to jest czasami koniec roboty. I on niekoniecnzie
    ma jakiekolwiek umowy z "wlascicielem" i naprawde niekoniecznie bierze
    prowizje z dwoch stron - nie wiem skad takie teorie widocznie znacie wielu
    posrednikow ;)

    Ja znam dwoch. Jeden dziala tak ze przyjmuje od wlascicieli oferty i je
    stara sie sprzedac (prowizja od wlasciciela). Drugi dziala tak ze zbiera
    sobie ciekawe oferty z netu i ogloszen do wlasnej bazy i to pokazuje
    klientom. Umowe ma skonstruowana tak ze jesli ja podpiszesz to domy ktore Ci
    on zaprezentuje "na zywca" mozesz kupic sobie jak chcesz, nawet bezposrednio
    od wlasciciela - posrednikowi jednak i tak skapnie zagwarantowana w umowie
    prowizja (oczywiscie jak nie zaplacisz to droga sądowa). W obu tych
    przypadkach posrednicy biora prowizje Z JEDNEJ STRONY.

    Nawet gdyby brali z dwoch stron - to klientowi nic do tego. Wystarczy sie po
    prostu grzecznie zapytac o model wspolpracy z posrednikiem/płatnosci
    prowizji - zanim wogole zacznei sie myslec o jakichkolwiek domach z ich
    oferty.

    Ergo wasze bicie piany opiera sie na zalozeniach ktore przyjmujecie jako
    pewniki - a zalozenia sa bledne. Pytajcie a dostaniecie odpowiedzi.
    Posrednika oczywiscie pytajcie ;)

    Pozdrawiam

    Kane