    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Sat, 24 Jan 2015 11:19:40 -0800 (PST)
    Subject: Re: Uszczelnienie wędzarni.
    From: k...@g...com

    W dniu sobota, 24 stycznia 2015 18:53:16 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Co to za produkt kupiłeś? Jaki producent/model? Ile zapłaciłeś?
    > Jest to gdzies online? Może podałbyś linka?

    > Pamiętasz może szczegóły jakieś co to był za program w TV?
    > Albo jakie składniki toksyczne mierzyli w tych wędzonkach?
    Jak siedzisz w USA `to Bradley. Dostępny również w Polsce. Moja to samoróbka. Jak byś
    chciał sam zrobić to widziałem na allegro kompletne dymogeneratory do amatorskich
    wędzarni. Kompletne elektryczne wędzarnie dla amatorów tez tam są. Charakteryzują się
    tym ze do uzyskania właściwych temperatur w szafce używa się ciepła z grzałek
    elektrycznych a nie ze spalonego drewna. Dzięki temu dymogenerator wytwarza zimny dym
    bez toksycznych związków chemicznych. Nie pamiętam dokładnie czego szukali w tym
    programie ale pamiętam że wszystkie krytyczne parametry ilościowe toksycznych
    składników były bardzo przekroczone. Ten co badał i odpowiadał na pytania
    dziennikarza stwierdził że pomimo tego że wędzonki ładnie pachną i niektóre bardzo
    ładnie wyglądają to on by żadnej nie zjadł jak zobaczył co zawierają. Z programu
    wynikało że próba odżywiania się tylko własnoręcznie zrobionymi trującymi wędzonkami
    musi się skończyć źle. Ale stwierdzili również że okazjonalne dwa trzy razy do roku
    jedzenie w niewielkich ilościach takich toksycznych wynalazków nie powinno mieć
    jakiegoś strasznego skutku. Prosili żeby dzieciom nie dawać do jedzenia takich
    domowych wędzonek.