eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieUziemienie, listwa wyrównawcza, zerowanie, odgrom - jak to połączyć? › Re: Uziemienie, listwa wyrównawcza, zerowan ie, odgrom - jak to połączyć?
    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Uziemienie, listwa wyrównawcza, zerowan ie, odgrom - jak to
    połączyć?
    Date: Wed, 18 Mar 2009 10:17:25 +0100

    wiadomości news:17ch7h6xl6oka.dlg@oldfield.org.pl...

    > Nie może. Nigdy nei masz całkowietej pewności.

    Ale dąży się do tych 100%, które można osiągnąć poprzez zminimalizowanie
    zakłóceń do poziomu, który nie grozi uszokodzeniem urządzeń. Wtedy się mówi
    o całkowitej i skutecznej ochronie, choć same zakłócenia nadal będą jeszcze
    występować.
    Tak więc w tym przypadku wdajesz się w zbyt wielkie teoretyzowanie.

    > Co nie eliminuje indukowanej w niej SEM

    A kto tu pisze o indukowaniu się SEM ?
    Tu ma do czynienia inne zjawisko - powstawania potencjałów na skutek
    przepływu dużych prądów poprzez wspólny odcinek przewodnika.
    Niestety tak samo jest istotne jak indukcja elektromagnetyczne, a może nawet
    bardziej istotne.

    > Korytka nic nie dadzą. Rurka przewodząca już tak.

    Piszesz bzdury.
    Stalowe korytka zabezpieczają przed indukcją elektromagnetyczną tyle, że w
    różnym stopniu dla różnych częstotliwości, ale także przed indukcją
    magnetyczną powodując zamykanie się pola magnetycznego.
    Po to właśnie w przemyśle stosuje się korytka stalowe, aby zminimalizować
    wpływ dużych prądów płynących w jednych przewodach na inne przewody, którymi
    biegną bardzo małe sygnały pomiarowe.
    Trzeba nadmienić, że nie ma idealnych zabezpieczeń tzn. takich, które po
    założeniu eliminują dany czynnik całkowiecie.
    Każde z zabezpieczeń tylko zmniejsza poziom zakłóceń. Dobiero zastosowanie
    ich całego szeregu pozwala na zbliżenie się do 100%, które po odniesieniu
    wytrzymałości urządzeń na zakłócenia i przepięcia można uznać za całkowite.

    > Nie ma większego znaczenia.

    > Nie wystarczy.

    Powtarzam jeszcze raz.
    Nie twierdzę, że eliminują całkowicie, lecz minimalizują i w tym przypadku
    nie przepięcia powstałe w instalacji, lecz te, które powstały poza
    instalacją domową, a jest ich spora ilość.

    > Ni, wcale nie mam :D

    Skoro masz, to dlaczego piszesz bzury na ten temat ?

    > To jest jajakokowanie, Jacusiu.
    > Pomimo tego wszystkiego i tak urządzenia mogą polecieć. Ty się naczytałeś,
    > a ja się tylko naczytałem, ogladałem i rozmawiałem w laboratorium wysokich
    > napięć.

    Adasiu, ja się nie tylko naczytałem i naoglądałem i napytałem tak jak Ty.
    Ja wiele lat przepracowałem w laboratoriach, codziennie zmagając się z tymi
    problemami.