eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieUziemienie, listwa wyrównawcza, zerowanie, odgrom - jak to połączyć? › Re: Uziemienie, listwa wyrównawcza, zerowan ie, odgrom - jak to połączyć?
  • Data: 2009-03-17 23:23:03
    Temat: Re: Uziemienie, listwa wyrównawcza, zerowan ie, odgrom - jak to połączyć?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 23:25:40 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Poważniej ujmując:
    > Działa zjawisko indukcji elektromagnetycznej oraz tworzenia się potencjałów
    > na skutek przepływu dużych prądów przez wspólny obwód.
    > Jednak tak jak wspomniałeś wcześniej jeżeli instalacja jest zrobiona
    > prawidłowo i prawidłowo jest zabezpieczona to może ona być całkowicie
    > niewrażliwa na wyładowania do instalacji odgromowej.

    Nie może. Nigdy nei masz całkowietej pewności.

    > - nie łączenie obwodów ochronnych z obwodami instalacji odgromowej
    > (jedyny kontakt jaki mogą mieć ze sobą te instalacj to tylko poprzez
    > ziemię lub ewentualnie poprzez wspólny uziom,

    Co nie eliminuje indukowanej w niej SEM

    > zapewniający bardzo małą oporność)
    > - stosowanie krótkich obwodów

    Nie ma znaczenia. Liczy się tylko odległość od odbiornika do
    zabezpieczenia.

    > - w przypadku, kiedy obwody nie mogą być krótkie, należy je prowadzić w
    > uziemionych korytkach stalowych lub w stalowych peszlach
    > (rzadko się stosuje korytka metalowe w budynkach mieszkalnych, ale w
    > przypadku hal produkcyjnych czy sklepów tak powinno się robić

    Korytka nic nie dadzą. Rurka przewodząca już tak.

    > - nie tworzenie pętli, w tym także pętli obwodów ochronnych
    > - nie tworzenie pętli na elementach objętych ochroną lub połączeniami
    > wyrównawczymi

    Nie ma większego znaczenia.

    > - stosowanie ochronników przepięciowych w rozdzielniach - conajmniej:

    Nie wystarczy.

    > - stosowanie dodatkowych ochronników przepięciowych klasy D przy
    > odbiornikach.

    Popatrz, to co napisałem :D

    > To jest właśnie ta wiedza, o której wielki teoretyk Płaszczycow nie ma
    > bladego pojęcia, a wszystkie jego teorie na temat elektryczności opierają
    > się tylko i wyłącznie na teoriach spiskowych ;D

    Ni, wcale nie mam :D
    To jest jajakokowanie, Jacusiu.
    Pomimo tego wszystkiego i tak urządzenia mogą polecieć. Ty się naczytałeś,
    a ja się tylko naczytałem, ogladałem i rozmawiałem w laboratorium wysokich
    napięć.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356