eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieUziemienie, listwa wyrównawcza, zerowanie, odgrom - jak to połączyć? › Re: Uziemienie, listwa wyrównawcza, zerowanie, odgrom - jak to połšczyć?
    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Uziemienie, listwa wyrównawcza, zerowanie, odgrom - jak to połšczyć?
    Date: Sun, 15 Mar 2009 23:28:27 +0100

    Marek Dyjor pisze:

    > a teraz zagadka?
    >
    > potencjał ten będzie względem czego?

    Jesli rozwazasz sprawe statycznie to masz racje. Ale ze wzgledu na m.in.
    indukcyjnosc moge smialo zalozyc, ze wzgledem ziemi, czy np. fazy lub N
    w czasie uderzenia bede mial kilkaset tys. V.

    > druga zagadka?
    >
    > jak chcesz odseparować uziom od piroónów od uziomu do bolców skoro oba
    > są w tej samej ziemi?

    Poprzez odleglosc? Co z tego, ze pomierze i pomiedzy bolcami bede mial
    0,1 oma. Jak walnie piorun w Ziemie to jej potencjal istotnie sie nie
    zmieni. Czyli szpilka wbita pare metrow dalej bedzie ciagle miala
    potencjal ziemi, mimo, ze ta od pioruna bedzie miala pare mln. V.