    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 26 May 2014 02:16:02 -0700 (PDT)
    Subject: Re: W sprawie czy budowac dzis dom
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 10:18:21 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:
    > No tak, ale jak do luksusu dodasz 2h dojazdu w korkach do pracy (w jedną
    > stronę) to ja dziękuję za taki luksus.
    > Luksus, to jednak aby dzieciak (6 latek) do szkoły miał na piechotę 5min,
    > a do pracy dało się dojechać w 30 minut :P i jeszcze jak stacja metra w
    > promieniu max 1km.

    Zależy od lokalizacji. ja mogłem mieć działke za darmo w odległości 10km od miasta.
    Miasto małe to i korków nie ma ale 20km min dziennie na dojazdy.
    Jednak za 60tys(w tym projekt i pozwolenie na budowę) kupiłem działkę praktycznie w
    centrum. Do pracy mam rowerem 1500m, dzieciak do szkoły pewnie z 1000m, do sklepu,
    stacji paliw kina też nie wiele więcej jak 500m. Do przystanku komunikacji miejskiej
    z 400m, do PKP 2000. Basen MDK i inne rzeczy tez w zasięgu ręki.
    > Może na emeryturze dom się sprawdzi... teraz będę go traktować jako działkę
    > (weekendy i wakacje...) - póki co wracam po wakacjach (od września) do
    > cywilizacji... :D
    To zależy gdzie się wybudujesz
    Wyżej pisałem- praktycznie w dwóch miejscach mogłem mieć działkę za darmo ale 20km
    dziennie na same dojazdy do pracy to tak z 500km miesięcznie skromnie licząc. Czyli w
    kosztach eksploatacji auta to min 300zł miesięcznie.
    Wolałem zapłacić za działkę ale mam wg mnie idealną lokalizację. Dodatkowo do mojej
    posesji prowadzi ok 100 metrów prywatnej drogi więc nikt niepowołany mi się pod
    płotem nie kręci.
    Wcześniej przez kilka lat mieszkałem w kamienicy w centrum miasta- ogólnie źle nie
    było ale na 12rodzin jedna "miła" starsza pani skutecznie potrafiła zdenerwować
    człowieka.
    Więc ja podobnie jak Maniek nie żałuję decyzji o budowie.
    Mieszkanie jakby co tez mam zawsze wrócić można;)