    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Date: Fri, 26 Feb 2010 16:17:11 -0800 (PST)
    <hm946h$2ums$1@news2.ipartners.pl>
    <8...@t...googlegroups.com>
    <hm9gi7$3i1$1@news2.ipartners.pl>
    <8...@3...googlegroups.com>
    <hm9mmn$6ib$1@news2.ipartners.pl>

    On 27 Lut, 00:49, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Picu picu. To za malo. Mam 3 kolektory i w styczniu wyprodukowaly ponad
    > 110kWh a w lutym jest sporo wiecej bo juz jest ponad 180kWh
    > Ale to jest _za_malo_.
    > Gdzies pisales ze tw j dom zuzywa cos okolo 50kWh/dobe. A gdzie grzanie wody
    > ?

    Pisalem o kolektorze gruntowym plaskim, a nie solarach.

    > Juz wiem. Przeczytalem w innym miejscu. Ja tyle samo i w takim samym domu
    > place za gaz majac kociol na scianie za 3tys zl.

    No i spoko. Ale jakbys nie mial gazu to bys robil pierdu pierdu do
    dolotu tego kotla ? :)

    > Taaa. M j brat tez tak uwazal ze nie potrzeba wymieniac w samochodzie. A jak
    > sie to skonczylo to wiem ja i on i mechanik co zarobil.

    Znowu kompletnie nietrafione porownanie.. No co mu sie stalo? Zamarzlo
    i rozwalilo blok? A teraz pomysl, co moze rozwalic w dolnym zrodle ?
    Maks co sie moze stac to padnie pompa obiegowa za 300 pln i przestanie
    nam dzialac ogrzewanie, nic wiecej.

    > A sprezarka nie drga podczas pracy? Nie montuje sie jej na  specjalnyuch
    > poduszkach i nie umieszcza w specialnych obudowach?

    A napierdzielasz z nia na pace samochodu po naszych polskich
    dziurawych drogach ? :) Nie. Stoi sobie w bezruchu na podlodze, w
    stalej temperaturze i w miare stalej wilgotnosci powietrza. Jezeli
    tego nie pojmujesz to pff..!

    > A tw j mit o rachunki za prad 2tys zl u znajomego to z gatunku jakich mit w?

    To jest moj znajomy, instalacja ktora macalem "tymi recami", a nie
    jakies opowiesci z zaswiatow.

    > Aaa czyli ze pompa ciepla nie spelnia wymagan. Trzeba dogrzewac grzalka....

    Pompa daje max 55st C wiec spoko, spelnia. Dlatego licze COP 3, a nie
    5.

    > Co do "twoich" 50stC to racz nie zapominac ze zadna bateria termostatyczna
    > nie miesza prawidlowo jak sie jej nie doprowadzi minimum 55stC.

    Patrz, a moja w prysznicu dziala bezblednie przy 50 st C :)

    > Chcesz wm wic ze dom akumulacyjny i bufor sa powodem tych oszczednosci? Komu
    > takie bajki ?

    Jasne. Grzejesz w nocy (bufor i dom), oddajesz w dzien. Wiem, ze dla
    Ciebie to niepojete bo juz nieraz liczyles blednie pojemnosc cieplna
    budynku - zreszta udowodniles to ostatnio w watku dot. akumulacji w
    chaupce :)

    > Ja w domu o scianach ocieplonych mniejszym przekrojem w styczniu tego roku
    > zuzylem 265m3 gazu co daje cene brutto za gaz 454zl.
    > Mieszkam wyzej niz ty i temperatury napewno byly nizsze niz u ciebie. Bywalo
    > sporo nocy ponizej 24stC.
    > Mieszkasz juz w domu i zuzywasz ciepla wode czy tylko podtrzymujesz cieplo w
    > domu ?

    Pewnie, ze mieszkam. Nie podawalbym danych gdybym tylko lekko
    dogrzewal.

    > No to ja policze. 1300zl za prad.

    No. To fajnie. Bardzo dobry wynik. A jeszcze pare watkow temu ktos
    pisal, ze ogrzewanie "pradem" (bo pompa ciepla przeciez grzeje
    pradem:D jest b. drogie i pompa jest nieekonomiczna :P Ja nigdzie
    nigdy nie pisalem, ze ogrzejesz swoj dom za 500 pln / sezon :) Dla
    mnie sensowna wartosc to 2 tys pln. I znowu powtorze - NIE MAM GAZU W
    GRANICY dlatego wszystkie Twoje porownania sa dla mnie poprostu
    bezsensowne.

    > A ile to kosztuje ten ful wypasiony viessmann?  30tys? 40tys?

    A czemu liczysz tego viessmanna ? Polecil Ci go ktos? Przyjales
    najdrozsza mozliwa instalacje i tak sie jej czepiles. To teraz policz
    najdrozszego kondensata z viessmanna z najdrozszym kominem np.
    shiedla. Inaczej porownanie jest bez sensu :)

    > Ty nie masz, ale wszystkich namawiasz i przekonujesz a oni moga ten gaz
    > miec.
    > No wiec ?

    Pokaz mi w ktorym miejscu kogos przekonywalem do PC ? Ja tylko podalem
    pare suchych, prawdziwych, sprawdzonych faktow i przykladow.

    > Pisales cos o samej PC a dolne zr dlo? Zanim wdepniesz poczytaj co  maja do
    > powiedzenia ci co to juz przeszli.
    > Tylko wiercone.
    > A to kosztuje.
    > Duzo kosztuje.

    Wole porozmawiac z kims kto uzytkuje, niz czytac opinie znajomych
    znajomych :) Wspomniana przeze mnie instalacja hibernatusowa ma 300mb
    (!) kolektora ziemnego, plaskiego, 1,5m pod ziemia - na rurach fi ok
    6cm (bardzo za grube jak dla mnie ale jak widac sie sprawdzaja). I co?
    Zadnych problemow.

    > Nawet gdyby przyjac podwyzki gazu corocznie o 10% to zysk z lokaty z
    > powodzeniem pozwala mi na pokrycie faktury.

    Nie ma zysku z lokaty, bo zysk zjada inflacja :) Mozesz ten zysk
    przeznaczyc na pokrycie faktury ale wtedy co rok topnieje Ci kapital..
    A swoja droga nie ma lokat oprocentowanych 10%, zeby z 20 tys kapitalu
    pokryc fakture gazowa i to jeszcze co rok drozsza o 10% ;)

    > Te 2 tys zl to juz jest te dwa razy tyle co mialo byc skoro u mnie w
    > identycznym domu za gaz place tyle samo.

    Dwa razy tyle co mialo byc kiedy ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.