    From: "Budyń" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Warto wchodzić w pompe ciepła?
    Date: Wed, 3 Mar 2010 13:16:15 +0100

    news:hmli6r$qge$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście że rózne ale musisz przyjąć do wiadomości że okno ze
    > współczynnikiem K1.1 to okno zawsze wypełnione argonem i dodatkowo z
    > napylaną warstwą.
    > W oknach zwykłych K=2,8 jest zwykłe szkło budowlane bez napylanych warstw.

    Tu jest ciekawy opis:
    http://www.oknonet.pl/szklo/producenci_szklo_budowla
    ne/news,10727.html
    troche wnoszący do tematu. Zobacz tabela 1
    okno z argonem, wygląda na to ze typowe, razem z tą napylona warstwą na
    K=1,1 a przepuszczalnosc energii promieni słonecznych 58%.

    > Jak widzisz twój sposób rozumowania jest błędny bo gdybym chciał grzać
    > cały czas podłogę w domu kolektorami to uzyskuję nonstop sprawność na
    > poziomie nie mniejszym niż 70%.

    Zgadzam się ze w takim trybie miałbyś te 70% i byłoby to wiecej od okna :-)
    Po nagrzaniu c.w.u do użytkowej temperatury mógłby pracować z wysoka
    sprawnoscią.

    > razem 11,55m2 okien o sprawności co najwyżej 50% bo od strony zachodniej
    > jest układ niekorzystny
    > 11,55m2 to ekwiwalent około 6 paneli płaskich. gdybym każdy panel
    > podłączył do podłogówki to miałbym te 70% średniej sprawności. Przy
    > nasłonecznieniu 1000W/m2 przez okna uzyskałbym 5775W a z paneli
    > słonecznych ponad 8085W
    > Jest więcej z paneli?

    Dopóki nie grzejsz c.w.u. - jest :-) Ale te 5775W od okien mówi samo za
    siebie i to jest to o co mi chodziło w całej tej dyskusji - warto uwzględnic
    okna w bilansie cieplnym.

    no to juz chyba koniec, tak? :-)))

    b.