  • Data: 2010-03-03 12:37:31
    Temat: Re: Warto wchodzić w pompe ciepła?
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hmljuh$h32$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    >
    > Tu jest ciekawy opis:
    > http://www.oknonet.pl/szklo/producenci_szklo_budowla
    ne/news,10727.html
    > troche wnoszący do tematu. Zobacz tabela 1
    > okno z argonem, wygląda na to ze typowe, razem z tą napylona warstwą na
    > K=1,1 a przepuszczalnosc energii promieni słonecznych 58%.

    No to tak jak przecież pisałem że około 60& a nie tak jak uparcie twierdzisz
    78%.
    a le to nie koniec jeszcze. Od tych 58% odejmij jeszcze kawałek bo wnętrze
    nie jest idealną czernią więc z tych 58% co to wpadnąc coś tam jeszcze
    "uleci" spowrotem przez to okno. Gdy promienie będa wpadać na białą ścianę
    naprzeciw okna to w stronę okna odbite będzie nawet 20-30% spowrotem i z
    tych 20-30% znowy 58% opuści pomieszczenie na zewnątrz.

    > Dopóki nie grzejsz c.w.u. - jest :-) Ale te 5775W od okien mówi samo za
    > siebie i to jest to o co mi chodziło w całej tej dyskusji - warto
    > uwzględnic okna w bilansie cieplnym.

    Tak naprawdę porównywanie zystku z paneli do ogrzania wody do zysku z okien
    do grzania pomieszczenia to jak porównywanie pieczenia kiełbasy na ogniu do
    smażenia frytek na oleju.
    Jeśli już porównujemy to porównujmy tak jakbyśmy chcieli z dwóch rodzajów
    technologii uzyskać jeden i ten sam cel.
    Postaw zbiornik 300l w pomieszczeniu przy oknem i zaczekaj az się nagrzeje
    to się przekonasz o czym piszę.

    >no to juz chyba koniec, tak? :-)))

    Chyba tak.

    Marek