  • Data: 2012-02-23 14:38:41
    Temat: Re: Warunki przyłączenia prądu - górą czy dołem ?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

    "masti" wrote in message news:ji5g7f$b23$5@inews.gazeta.pl...

    > jak masz wybór to kładź pod ziemią. Po co Ci dyndające przewody?

    No nie da się ukryć że pod względem estetyki ziemią jest zgrabniej.

    Dla uściślenia - przewody napowietrzne są obecnie już wymienione
    na takie izolowane - więc do domu dochodzi jeden gruby przewód
    (4 skręcone ze sobą przewody izolowane)
    Żadnych drzew wysokich nie ma - słup stoi tuż przy ogrodzeniu - samego
    przyłącza max 8 metrów.

    Jak miałbym się czepiać skrzynki elektrycznej w płocie i przyłącza
    ziemią, to:

    - ktoś wspominał, że jest w ten sposób łatwy dostęp dla każdego
    kto chce nas pozbawić prądu - np. wykręcić / wyłączyć korki, poczekać
    aż czujki czy inne elemety systemu alarmowego padną i ....
    Może trochę naciągane, ale taki argument się przewinął przez grupę.

    - obecnie mam lichą siatkę - nie bardzo miałbym jak ładnie wkomponować
    skrzynkę elektryczną w istniejące ogrodzenie.

    - przyłącze po ziemi może kolidować z innymi (gaz, woda, kanalizacja,
    GWC...) bądź nieco utrudniać późniejszcze prace ziemne.

    Plus, to na pewno, że taki domek _dużo_ ładniej wyglada, jak prąd
    idzie ziemią.

    No zobaczymy... jeszcze mam czas jakby co na wybór.